ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

صادرات میلیون دلاری و 12 صندلی

| دوشنبه, ۳ اسفند ۱۳۸۸، ۱۲:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

نشست مشترک رسانه‌ای سازمان توسعه تجارت و اتحادیه صادرکنندگان نرم‌افزار که دوشنبه همین هفته برگزار شد، نه در شان خبرنگاران بود و نه در شان اتحادیه صادرکنندگان نرم‌افزار.

اتفاقاتی که قبل و حین و بعد این نشست رخ داد را برایتان باز می‌گویم، تا خودتان قضاوت کنید.

1 – محل نشست خبری 2 بار تغییر کرد. اولین محل که در تاریخ 13 بهمن تعیین شد، سالن میلاد در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بود که این مکان یک روز قبل از روز نشست خبری تغییر یافت و به سالن سبز واقع در همین محل منتقل شد. این مکان هم درست روز نشست خبری بدون اطلاع به خبرنگاران تغییر کرد و نشست به ساختمان کمک‌های تجاری منتقل شد. شما خوانندگان این یادداشت حتما یک بار به نمایشگاه رفته‌اید و می‌دانید چه دشت فراخی است، آن هم در فصل سرما !

2- 50 خبرنگار به این نشست دعوت شده بودند، اما وقتی پس از طی طریق طولانی به محل نشست خبری رسیدند، با سالنی مواجه شدند که فقط 12 صندلی برای نشستن داشت! در سالن جایی برای ایستادن هم نبود و خبرنگاران از نفس افتاده، بیرون سالن، ایستاده و نشسته آمارهای میلیاردی و میلیونی صادرات را می‌شنیدند و نمی‌شنیدند.

3- آقای کرمانشاهی، معاون کمک‌های تجاری سازمان، که شاید به دلیل مشغله کاری زیاد سعی زیادی کرد تا نشست را در ساختمان کاری خود برگزار کند تا به جلسه‌ای که بعد از نشست داشت برسد و موفق هم شد، حتی نمی‌دانست همایش امسال صادرات نرم‌افزار چندمین دوره خود را برگزار می‌کند.

4- طلایی (نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان نرم‌افزار) که کرمانشاهی او را رییس اتحادیه صادرکنندگان نرم‌افزار صدا می‌کرد، چند هفته پیش در گفت‌وگو با فناوران وعده داده بود که به سوال‌های ما در این نشست خبری پاسخ ‌دهد، اما عملا مجالی برای پاسخ به این سوالات پیدا نکرد.

5-مهدی‌پور، مدیرکل دفتر توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت، هم فرصت سخنرانی پیدا نکرد.

6- طلایی چند هفته پیش گفته بود که قرار است صادرکنندگان نرم‌افزار از دادن مالیات معاف شوند، اما کرمانشاهی در این نشست اعلام کرد که صادرکنندگان نرم‌افزار از معافیت مالیاتی برخوردار هستند!

همین یک نشست به سادگی نگاه متولی‌ صادرات کشور (سازمان توسعه تجارت) را به صنعت نر‌م‌افزار و صنف ITو بخش خصوصی نشان می‌دهد.

متولیانی که حتی نمی‌توانند یک نشست ساده خبری را برگزار کنند، با چنین نگاهی به اطلاع‌رسانی، چطور می‌خواهند حق این صنف و صنعت را از دولتی بگیرند که نر‌م‌افزار و فناوری اطلاعات جزو هیچ کدام از اولویت‌هایش نیست.
منبع : روزنامه فناوران

  • ۸۸/۱۲/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">