ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

صدور پروانه اپراتور سوم تا دقایقی دیگر؟!

| شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۸۸، ۰۱:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - پس از انجام مزایده اپراتور سوم در دی ماه سال 87 ، کنسرسیوم اتصالات به عنوان برنده این پروژه شناخته شد اما در 20 اردیبهشت ماه امسال مسئولان وزارت ارتباطات این کنسرسیوم را به دلیل عدم انجام تعهدات خود از پروژه کنار گذاشتند و با برنده دوم مزایده – کنسرسیوم زین ایران – مذاکرات را آغاز کردند.اما مدتی بعد مشخص شد که مذاکرات با این کنسرسیوم نیز بی سرانجام ماند.

اگر قرار بود پروژه اپراتور سوم کشور بدون هیچ مشکل و بدقولی طرف های خارجی پیش رود، مقرر شده بود که از حداقل 6 ماه پیش سیم کارت های این اپراتور در ایران عرضه و زنگ خور هم بشود.

اما از تابستان سال جاری یعنی زمان پیش بینی شده برای عرضه سیم کارت های اپراتور سوم، نه تنها 6 ماه گذشته و چنین اتفاقی رخ نداده، بلکه هنوز خود اپراتور سوم نیز تعیین تکلیف نشده است.

اگر عبارت اپراتور سوم را در اینترنت جست و جو کنید با انواع تیترها به نقل از مسوولان مختلف برخورد می کنید. مضامین آخرین اخبار در ارتباط با اپراتور سوم نیز چنین است که اپراتور سوم طی روزهای جاری، ماه های آینده و در نهایت تا پایان سال نهایی می شود.

به قول دوستی، گفته اند پایان سال اما کدام سالش را که نگفته اند، پس شلوغ نکنید! به هر تقدیر به نقل از وزیر ارتباطات،‌ رییس سازمان تنظیم مقررات و مسوولان دیگر به کرات اعلام شده که تکلیف اپراتور سوم تا پایان سال جاری مشخص می شود. از لحظه انتشار متن حاضر نیز، ساعاتی بیشتر به پایان سال جاری نمانده و هنوز هم خبری از اپراتور سوم نیست.

اگرچه اعلام عنوان مجری سومین اپراتور ارتباطات سیار چندان تکلیف زمان عرضه سیم کارت های اپراتور مذکور را روشن نمی کند و این اپراتور باید زمانبندی های جدیدی را برای آغاز به کار خود اعلام کند، لیکن در مقطع حاضر به نظر می رسد انتخاب مجری، خود به چالشی تبدیل شده است.

این که چرا چنین انتخابی تا این حد به درازا کشیده و مشکل اصلی چه بوده، موضوعی است که هیچ اظهار نظری در این خصوص نشده و این متولیان امر هستند که باید پاسخگو باشند. لیکن برخی معتقدند در این میان با توجه به ادامه روند جذب مشترکان و افزایش سطح خدمات ارزش افزوده از سوی دو اپراتور حاضر ، بازار برای این اپراتور کوچکتر و ریسک حضور در آن را بزرگتر می کند.

لیکن به اعتقاد نگارنده با توجه به مشخص شدن سطح کیفی و کمی خدمات اپراتورهای موجود،‌ احتمال مهاجرت مشترکان اپراتورهای اول و دوم و استقبال از اپراتور جدید در صورت ارایه خدمات مطلوب تر فراهم است.

به هر حال موضوع فعلا غصه خوردن برای بازار و آینده اپراتور سوم نیست، موضوع فعلا این است که اگر قرار باشد الوعده وفا شود، اپراتور سوم باید تا دقایق دیگری انتخاب شود!

  • ۸۸/۱۲/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">