ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

صدور پروانه‌های وایمکس از مهر ماه

| يكشنبه, ۵ خرداد ۱۳۸۷، ۰۱:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

بر اساس برنامه زمانبندی شده، تلاش می‌کنیم تا پس از انجام بررسی‌ها و ارزیابی‌ متقاضیان، پروانه‌های Wimax در شش ماهه دوم سال جاری صادر و به برنده‌گان مزایده ارایه شود.

لطف ا... صبوحی، مجری برگزاری مزایده اینترنت پرسرعت بی‌سیم (Wimax) در گفت‌وگو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: این مزایده بین المللی بوده و شرکت‌های داخلی و خارجی توانمند با رعایت قوانین موجود، می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی افزود: شرکت‌های خارجی به صورت مشارکتی با شرکت‌های ایرانی و با رعایت مصوبه مجلس مبنی بر 51 درصد سهام ایرانی، می‌توانند در این مزایده حضور پیدا کنند.

وی خاطر نشان کرد: به منظور ایجاد شرایط رقابتی، این مزایده به صورت استانی برگزار می‌شود و به واسطه تعیین حق‌الامتیازهای متفاوت برای استان‌های مختلف، شرایط لازم برای بهره‌مندی استان های محروم نیز از این فنآوری فراهم شده است.

لطف ا... صبوحی با بیان این مطلب که شرکت‌های دولتی، امکان حضور در این مزایده را ندارند گفت: شرایط شرکت‌های حاضر در مزایده توسط کمیته فنی بررسی خواهد شد و شرکت‌هایی که حداقل امتیازهای لازم را کسب کنند به مرحله بازگشایی پاکات راه پیدا خواهند کرد.

وی در خصوص مدت پروانه نیز، تصریح کرد: این پروانه، شش ساله صادر خواهد شد که یک سال از آن به منظور انجام فعالیت‌های شبکه سازی و پنج سال نیز برای ارایه خدمات در نظر گرفته شده است.

مجری برگزاری مزایده Wimax تأکید کرد: در صورت تشخیص مقامات ذی‌ربط، این پروانه برای یک دوره پنج ساله نیز قابل تمدید است.

وی درباره چگونگی پرداخت حق لیسانس نیز اظهار داشت: بر اساس شرایط در نظر گرفته شده، 40 درصد از مبلغ حق لیسانس پروانه اینترنت پرسرعت بی‌سیم، قبل از صدور و مابقی طی مدت شش سال و به صورت اقساط مساوی دریافت خواهد شد.

لطف ا... صبوحی گفت: به منظور ارایه سرویس مناسب، دو باند 21 مگاهرتز برای هر یک از برندگان در نظر گرفته شده است.

  • ۸۷/۰۳/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">