ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور ‪ ۳۰‬درصد است

| سه شنبه, ۴ بهمن ۱۳۸۴، ۰۷:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

معاون توسعه و مدیریت امورمجلس وزارت ارتباطات وفناوری گفت:در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور ‪ ۳۰‬درصد است.
"صمد مومن بالله" روز سه‌شنبه درجمع خبرنگاران در خرم‌آباد افزود: مسوولان این وزارتخانه در تلاش‌اند که این میزان تا پایان برنامه پنجساله چهارم به ‪ ۵۰‬درصد برسد.
وی افزود : هم اکنون ضریب نفوذ تلفن همراه نیز در کشور ‪ ۲۵‬درصد است که می‌بایست این ضریب نفوذ نیز به ‪ ۳۵‬درصد افزایش یابد.
وی اظهار داشت: توسعه مراکز مخابراتی شهری وروستایی،افزایش میزان شماره تلفن‌های ثابت و واگذاری تلفن همراه به مردم، بالا بردن میزان آنتن "بی.
تی.اس" و پوشش تمام نقاط کشور از خدمات تلفن همراه و ثابت را از راههای افزایش این ضریب‌ها در کشور عنوان کرد.
وی یادآور شد: خوشبختانه در کشور قدمهای خوبی در این زمینه برداشته شده است که‌بااجرای این طرحهامی‌توان در راستای افزایش ضریب نفوذ تلفن‌ها قدمهای مثبتی را برداشت.
وی به روز واگذار شدن تلفن ثابت را یکی از این برنامه‌ها برای افزایش ضریب نفوذ تلفن بیان کرد و گفت: با اجرای این طرح می‌توان طی سالهای آینده خدمات مطلوبی به مردم ارایه کرد.
وی افزود:همچنین نصب سیستم فیبرنوری به طول ‪ ۳۳‬هزار کیلومتر در کشور از دیگر اقداماتی است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای گسترش خدمات مخابراتی و افزایش ضریب نفوذ و استفاده بهینه مردم کشور انجام داده است.
وی در ادامه یکی از چالش‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را پوشش مخابراتی از نظر تلفن همراه در کشور ذکر کرد.
مومن بالله افزود: درحال حاضر تمام ارتباطات مراکز علمی، آموزشی و اداری کشور ایران از طریق کشورهای خارجی صورت می‌گیرد که امید است با راه اندازی شبکه کلی اینترنت بتوان از برخی مشکلات موجود نیز جلوگیری کرد.

  • ۸۴/۱۱/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">