ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ضریب نفوذ کاربران اینترنت فراتر از برنامه

| يكشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۸، ۰۲:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس گروه هماهنگی و نظارت معاونت فناوری اطلاعات گفت: از نظر ضریب نفوذ کاربران اینترنت در وضعیت مطلوبی هستیم و تعداد کاربران اینترنت تا پایان سال جاری از اهداف پیش بینی شده در برنامه چهارم توسعه نیز بیشتر خواهد شد.

"علی رستمی" در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ضریب نفوذ کاربران اینترنت براساس سند توسعه بخشی فناوری اطلاعات برنامه چهارم توسعه 30 درصد پیش بینی شده است، افزود: تا پایان سال جاری، ضریب نفوذ کاربران اینترنت به بیش از 30 درصد خواهد رسید.

وی افزود: براساس آخرین گزارش عملکرد، ضریب نفوذ کاربران اینترنت در کشور 5/27 درصد است، یعنی از هر 100 نفر در کشور 5/27 نفر به اینترنت دسترسی دارند.

رئیس گروه هماهنگی و نظارت معاونت فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعداد کاربران اینترنت در کشور را بیش از 20 میلیون نفر عنوان کرد.

رستمی در مورد کیفیت شبکه اینترنت در کشور اظهار داشت: با توجه به برنامه های در نظر گرفته شده و افزایش ظرفیت بین الملل وضعیت خوبی در آینده خواهیم داشت.

گفتنی است بنابر تازه‌ترین گزارش سایت آمار‌های جهانی اینترنت موسوم به Internetworldstats که مستند به گزارش‌های رسمی ITU اتحادیه بین‌المللی مخابرات است، ایران در بین 14 کشور منطقه خاورمیانه از نظر ضریب نفوذ اینترنت در مقام ششم قرار دارد.

براساس این گزارش، کشورهای فهرست شده در سایت این مرکز در بخش خاورمیانه عبارتند از بحرین، ایران، عراق، رژیم صهیونیستی، اردن، کویت، ترکیه،‌لبنان، عمان، کرانه باختری فلسطین، قطر، عربستان، سوریه، امارات و یمن.

در این میان ایران با ضریب نفوذ اینترنت معادل 9/34 درصد در جایگاه ششم منطقه قرار گرفته است.

رژیم صهیونیستی با ضریب نفوذ 74 درصد در جایگاه اول، امارات با ضریب نفوذ 9/48 درصد در جایگاه دوم، قطر با ضریب نفوذ 6/42 درصد در جایگاه سوم و لبنان با ضریب نفوذ 5/39 درصد در جایگاه چهارم و ترکیه با ضریب نفوذ 35 درصد و 5/26 میلیون کاربر اینترنت در مقام پنجم این منطقه قرار گرفته‌اند.

در زمان حاضر تعداد کاربران اینترنت در ایران 23‌ میلیون نفر است که از این نظر جایگاه دوم منطقه را به دست آورده است. با این حال بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند با توجه به سرعت بسیار کند اینترنت در ایران که متوسط 36‌ کیلو بیت در ثانیه است و تنها 465 هزار نفر به اینترنت پرسرعت متصل هستند، آمار 23‌ میلیون نفر تا حد زیادی درست به‌ نظر نمی‌رسد.

براساس شاخص، اینترنت پرسرعت ترکیه با 4 میلیون و 554 هزار پورت در مقام اول، رژیم صهیونیستی با یک‌میلیون و 441‌ هزار پورت در مقام دوم و ایران از این لحاظ در رتبه سوم منطقه قرار دارد.

از نظر تعداد کاربر اینترنت، چین با 298 میلیون نفر در جایگاه اول و آمریکا با 220 میلیون نفر در جایگاه دوم جهان قرار دارند؛ با وجود این ضریب نفوذ اینترنت در چین با توجه به جمعیت یک‌ میلیارد و 330 میلیون نفری آن معادل 4/22 درصد است؛ در حالی‌ که همین ضریب در آمریکا معادل 5/72 درصد است.

  • ۸۸/۰۲/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">