ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ضمانتنامه اتصالات هم پرید

| دوشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۸، ۰۲:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

با کنار گذاشته شدن کنسرسیوم تامین اتصالات از مزایده اپراتور سوم به علت انجام ندادن تعهدات در زمان مقرر، ضمانتنامه 30 میلیون یورویی این کنسرسیوم آزاد شده است.

به گفته یک مقام آگاه در «شستا» از آنجا که ضمانتنامه کنسرسیوم تامین اتصالات باید تمدید می‌شد و نشده، ضمانتنامه 30 میلیون یورویی این کنسرسیوم از درجه اعتبار ساقط شده است.

این مقام آگاه که خواست نامش فاش نشود گفت: بر اساس اسناد مزایده تمامی شرکت‌کنندگان در مزایده اپراتور سوم باید مبلغ 30 میلیون یورو به عنوان ضمانتنامه در اختیار سازمان تنظیم مقررات قرار می‌دادند که این ضمانتنامه دارای اعتبار 3 ماهه از زمان صدور بود.

وی خاطر نشان کرد: این ضمانتنامه به نحوی طراحی شده بود که قابل تمدید از نظر زمانی نباشد و پس از دوره اعتبار باید ضمانتنامه‌ای دیگر جایگزین این ضمانتنامه می‌شد.

این مقام مسوول عنوان کرد: شواهد نشان می‌دهد که سازمان رگولاتوری در موعد مقرر اقدام به تغییر ضمانتنامه نکرده و این موضوع موجب شده است که این ضمانتنامه از درجه اعتبار ساقط شود.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات ضمانتنامه 30 میلیون یورویی مزایده اپراتور سوم، ریالی بودن ضمانتنامه بود یعنی امکان دریافت ضمانتنامه از سوی طرف خارجی شرکای ایرانی کار را سخت می‌کرد. به همین علت تامین تلکام نیز به صورت جداگانه اقدام به دریافت سهم ضمانتنامه از اتصالات به صورت فردی کرد و نهایتا کل مبلغ مزایده را به اجبار طرف ایرانی گردن گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اتفاقات فعلی و کنار گذاشته شدن کنسرسیوم تامین اتصالات از مزایده، تکلیف ضمانتنامه چه می‌شود، گفت: «تامین تلکام» حاضر است در صورت تمدید زمان مقرر مزایده و از سر گرفته شدن مذاکرات نه تنها این ضمانتنامه بلکه ضمانتنامه‌های محکم‌تری در اختیار رگولاتوری قرار بدهد.

وی گفت: در صورت کنار گذاشته شدن تامین تلکام از مزایده با توجه به توافقات قبلی با طرف خارجی، ضمانتنامه‌ای که از اتصالات دریافت شده در صورتی اعتبار داشت که ضمانتنامه قبلی هم دارای اعتبار باشد و با وضعیت فعلی تامین تلکام نیز برای پرداخت مبلغ کل ضمانتنامه دچار مشکل است و گرفتن سهم اتصالات در خصوص ضمانتنامه کار ساده‌ای نخواهد بود.

وی در پاسخ به ادعای رییس هیات مدیره اتصالات که علت واقعی انجام نشدن تعهدات کنسرسیوم تامین اتصالات تغییر خواسته‌های طرف ایرانی عنوان کرده بود، گفت: این موضوع به هیچ وجه قابل قبول نیست، زیرا خود اتصالات خواهان تغییر توافقات قبلی شد.

این مقام مسوول در شستا گفت: شرکت اتصالات خواهان تاسیس یک شرکت «خاص منظوره» فقط برای اپراتور سوم بود به نحوی که تامین تلکام به جای طرف شدن با شرکت اتصالات با این شرکت طرف می‌شد که این موضوع از دید ما قابل قبول نبود.

وی افزود: مشکل اصلی عقب ماندن از برنامه زمانی کنسرسیوم تنها همین بود و هنوز هم آماده‌ایم که در مزایده حضور داشته باشیم.

محمدرضا فرنقی زاد، مدیر روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات نیز در گفت‌وگو با فناوران تاکید کرد که رگولاتوری با استفاده از قوانین، حتما ضمانتنامه کنسرسیوم تامین اتصالات را به نفع دولت ضبط خواهد کرد.

  • ۸۸/۰۲/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">