ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طراحان استاکس‌نت و فلیم همکار بودند

| پنجشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۵۰ ق.ظ | ۱ نظر

سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که که سازندگان 'استاکس نت' با سازندگان ویروس 'شعله آتش 'یا 'فلیم' همکاری داشتند .

بر اساس گزارش سازمان فناوری اطلاعات ایران، شواهد تازه­ای که شرکت روسی 'کسپرسکی­لب' از آن پرده برداشته است نشان می­دهد که فلیم و نسخه اولیه استاکس­نت کد مشترکی داشته­اند.

به گفته محققان، وجود این کد مشترک حاکی از این است که سازندگان این دو بدافزار در ابتدا با هم همکاری داشتند و سپس در سال 2010 به راه خود رفتند.

محققان شرکت کسپرسکی­لب معتقدند آنچه یافته­اند پیوند میان فلیم و استاکس­نت است که هدف آن سانتریفوژهای اورانیوم در مراکز هسته­ای ایران بود.

بنا به اعلام کسپرسکی، جزء اصلی 'فلیم' حاوی کدی است که به آنچه در نسخه اولیه استاکس­نت وجود داشت شبیه است.

این نکته آشکار شده است که نسخه اولیه استاکس­نت، که شرکت کسپرسکی آن را استاکس­نت A می­نامد، در سال 2009 ظاهر شد و با نسخه­های بعدی آن تفاوت بسیاری داشت.

رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور همچنین پیشتر در گفت و گو با ایرنا از کشف ابزار پاک سازی ویروس Flame -شعله آتش - توسط مرکز ماهر - مرکز امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای- ‌خبر داد .

' علی حکیم جوادی ' گفته بود که با توجه به رفتارهایی که این ویروس داشته ، متفاوت از ویروس قبلی و بسیار قوی تر از ویروس استاکس نت است و سازندگان آن هکرهای معمولی نیستند و احتمال می رود که چند دولت در ساخت این ویروس مشارکت داشته باشند.

  • ۹۱/۰۳/۲۵

استاکس‌‌نت

نظرات  (۱)

کسپرسکی­لب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">