ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مسوول کمیته فناوری شورای شهر گفت: "طرح ساماندهی فناوری اطلاعات شهر تهران" به زودی تصویب می‌شود.
" مهنوش معتمدی آذر " روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آی تی ایرنا افزود: طرح جامع فناوری اطلاعات برای شهر تهران یکی از برنامه‌های سال جاری است که هدایت این برنامه با کمیته فناوری اطلاعات شورای شهر می باشد.
وی اظهار داشت: شهرداری به دلیل نداشتن مهارت و دانایی لازم در خصوص فناوری اطلاعات کند عمل کرده اما اکنون وضعیت بهتر می‌باشد.
وی تصریح کرد: در طول شش ماه گذشته مقدمات طرح را فراهم کردند و تاکنون مطالعات خوبی در این زمینه انجام شده است.
مسوول کمیته فناوری شورای شهر تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری زمان بندی، بودجه بندی و کارهای مطالعاتی طرح تمام شود.
به گفته وی، بخش عظیمی از برنامه‌های ما این است که خدمات ارایه شده به شهروندان به صورت آسان، شفاف و سریع باشد و این اقدام تنها در بستر فناوری اطلاعات میسر می‌شود.
به گفته وی، تمامی این کارها باید به صورت الکترونیک انجام شود ت‌ا به جایی برسیم که شهروندان دیگر نیاز به حضور در شهرداری نداشته باشند.
معتمدی آذر ادامه داد: تمامی تلاش کمیته فناوری شورای شهر این است که خدمات شهرداری به صورت الکترونیک ارایه شود و طرح جامع هم در این رابطه است.
مسوول کمیته فناوری شورای شهر گفت: درحال حاضر در چند منطقه به عنوان پایلوت (نمونه) کارهایی نظیر عوارض سالانه اتومبیل‌ها و عوارض نوسازی در بستر آی تی و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
معتمدی آذر گفت: از جمله این مناطق می‌توان به مناطق یک، ‪۱۶ ،۸ ،۶‬ اشاره کرد، خدمات مذکور در این مناطق را می‌توان به صورت الکترونیکی پرداخت کرد.
وی اظهار داشت : تا آخر سال جاری قرار است حدود ‪ ۴‬یا ‪ ۵‬مورد از امور مربوط به حوزه شهرسازی که مردم بیشتر با آن سروکار دارند، نظیر پایان کار، عدم خلاف، صدور پروانه و موارد دیگر الکترونیکی شود.
وی گفت: گزارش کامل برنامه‌های حوزه آی تی شهر تهران را تا ده روز آینده می‌توانم به طور قطعی اعلام کنم.
وی با اشاره به اینکه امسال حدود پنج میلیارد تومان برای حوزه آی تی شهر تهران تخصیص داده شده، این بودجه هنوز به طور کامل صرف نشده است.
معتمدی آذر یادآور شد: یکی از دلایل صرف نشدن تمامی بودجه عدم تشکیل شورای عالی انفورماتیک شهرداری است.

  • ۸۴/۰۶/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">