ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طرح های برتر مسابقه نشانه همکاران سیستم

| شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۸۸، ۰۱:۵۲ ب.ظ | ۳ نظر

با برگزاری مراسم اختتامیه مسابقه نشانه / نشانه نوشته همکاران سیستم، سه طرح برتر معرفی و طراحان برگزیده مورد تقدیر قرار گرفتند.

در این مراسم که با حضور جمع چشمگیری از طراحان گرافیک، مشتریان و مدیران همکاران سیستم در سالن آمفی تئاتر موسسه مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی برگزار شد ضمن قرائت بیانیه هیات داوران نفرات برتر مسابقه معرفی شدند.

بر اساس رای هیات داوران اسامی طراحان برگزیده بدون اولویت عبارتند از آقای محمدرضا پاراسمند و خانم ها هما دلواری و ترانه صاحب.

در بیانیه هیات داوران این مسابقه آمده است که این هیات پس از بررسی مجدد آثار و با یاری همفکری هیات مدیره شرکت به سه گزینه نهایی دست یافت که هر یک دارای ظرفیتهای خاص محتوایی یا نمادین یا زیبایی شناسانه هستند. این هیات با معرفی این سه طرح این پیشنهاد را مورد نظر قرار داد که طراحان سه طرح برگزیده راهکارهای بهبود، رفع نارسایی های احتمالی و ارایه ظرفیتهای اجرایی کار خود را مورد مطالعه قرار دهند تا با توسعه و تعمیم آن به شاخصه های نهایی شکل، رنگ و ترکیب برسند.

به این ترتیب این هیات طی چند هفته آینده و پس از بررسی نهایی مجموعه های ارایه شده توسط آنان نفرات اول تا سوم برگزیده شده را از میان این سه نفر اعلام خواهد کرد.

در این مراسم شهریار رحیمی مدیرعامل شرکت همکاران سیستم با اشاره به دلایل تغییر نشانه این شرکت گفت : برای مدیران این شرکت تغییر این نشانه کار سختی بود اما همفکری با صاحب نظران و از جمله پیشنهادها و نظرات ابراهیم حقیقی استاد گرافیک بسیار راهگشا بوده است.

به گفته آقای رحیمی این شرکت انتظار دارد که این تغییر نشانه مورد توجه نسل جدید و جوانی قرار گیرد که بسیاری از آنان در این شرکت مشغول به کار هستند.
SG1.jpg
تغییر نشانه و ایجاد هویت یکپارچه بصری

در این مراسم همچنین ابراهیم حقیقی استاد گرافیک با اشاره به نیازهای این شرکت برای تغییر نشانه خود افزود: اولین چیزی که به ذهن یک طراح گرافیک می رسد ایجاد یک هویت یکپارچه بصری برای یک شرکت است و نشانه قدیم همکاران سیستم ازظرفیت های لازم برای ایجاد این یکپارچگی برخوردار نبود.

به گفته مشاور هنری همکاران سیستم کمتر شرکت خصوصی یا دولتی را سراغ دارم که برای تغییر نشانه به دنبال یک رفتار الگوشناسانه باشد اما همکاران سیستم با انجام این مسابقه و کمک گرفتن از انجمن تخصصی در زمینه گرافیک در این راه نیز پیش رو و الگوست.

آقای حقیقی تاکید کرد با پیشگامی همکاران در این راه از این پس هر نهاد یا شرکت خصوصی که بخواهد نشانه خود را تغییر دهد و چنین مسیر موثری را دنبال کند باید قدم بزرگتری را بردارد.

به گفته این استاد گرافیک امروزه نشانه هایی در کشور و در ویترین بسیاری ازسازمان های بزرگ و قدیمی وجود دارند که عملا کارآیی خود را از دست داده اند و همچون لباس کهنه ای همچنان استفاده می شوند.

وی با ذکر مثال هایی از تغییرات نشانه های شرکتهای بزرگ خاطر نشان کرد که بسیاری از نشانه های شرکت ها امروزه پیچیدگی ندارند اما از ظرافتهای زیباشناسانه ای برخوردارند و این نشان میدهد که نشانه ها باید همپای شرکتهای بزرگ رشد کنند.

به گفته آقای حقیقی امروزه جامعه به سمت حاکمیت ارتباط تصویری پیش میرود و در این زمان روی آوردن به نوآوری تصویری بسیار دشوار اما ناگزیر است.

در این جلسه همچنین امرالله فرهادی دبیر این مسابقه گفت: 850 اثر از 390 گرافیست به مسابقه نشانه همکاران سیستم ارسال شد که از آن میان 36 طرح به بخش نهایی راه یافت که در نهایت سه طرح برگزیده شدند.

فرهادی افزود:نظم و احترامی که همکاران سیستم به آثار ارسال شده به این نماشگاه داشت در میان نمایشگاه های گرافیک کم نظیر بود و تمامی آثار به دقت و بارها مورد داوری و بررسی قرار گرفت.
سه طرح برتر بدون تعیین تقدم و تاخر به این شرح است :
11.jpg
14.jpg
16.jpg

  • ۸۸/۰۹/۲۸

نظرات  (۳)

طر ح شماره 14 بهتر است..ولی به نظر من انتخاب ها اصلا خوب نیستند...از داوران انتظار بیشتری داشتم.طرح شماره 11 که واقعا بد می باشد..متاسفم طرحهای واقعا بهتری سزاوار بودند...
16 عالی است
  • حسام بهرامی
  • به طور کلی از عملکرد کمیته داوران در عجبم!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">