ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طرح های جدید همراه اول برای مشترکان و سهامداران

| چهارشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۱۲:۲۹ ب.ظ | ۱ نظر

نخستین نشست رسانه ای مهندس صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران در سال 89 با حضور پرشمار خبرنگاران رسانه های خبری برگزار شد.

روز سه شنبه 28 اردیبهشت ماه نخستین نشست رسانه ای وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول در سالن اجتماعات برج همراه برگزار شد.

در این مراسم ابتدا مهندس صدوقی در آغازین روزهای پنجمین سال مدیرعاملیش ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی گزارشی از عملکرد اپراتور اول و برنامه های آتی این شرکت ارائه کرد.

وی در خصوص دستاوردهای سال 88 همراه اول گفت: همراه اول رتبه اول بازدهی ارزش ویژه در بین 100 شرکت برتر اقتصادی کشور و تعداد مشترکین دائمی در خاورمیانه را کسب و از لحاظ سودآوری در بین 100 شرکت برتر اقتصادی در جایگاه پنجم ایستاده است.

وی افزود: همراه اول در سال گذشته گواهی نامه نظام مدیریت کیفیت (ISO 9001.2008) از شرکت Tuvnord آلمان دریافت نموده است.

وی در ادامه به توفیقات این اپراتور در سال 88 اشاره و عنوان کرد: کسب عنوان برترین برند صنعت ارتباطات کشور، دریافت لوح و تندیس اولین طرح ملی ارزیابی برند و تجلیل از برندهای ایرانی، دریافت گواهی اهتمام به تعالی نظام پیشنهادها از اولین جشنواره جایزه ملی نظام پیشنهادها، دریافت لوح و تندیس برگزیده عرصه صنعت در نوآوری و عدالت اقتصادی و دریافت تقدیرنامه از دانشگاه صنعتی شریف بخاطر برقراری ارتباط سازنده میان صنعت و دانشگاه از جمله موفقیتهای همراه اول در سال گذشته بوده است.

صدوقی سپس به عملکرد توسعه شبکه در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: ظرفیت IN همراه اول با اضافه شدن 5 میلیون در سال 88 به 22 میلیون رسیده است(به اضافه 10 میلیون ظرفیت جایگزین برای مواقع اضطراری).

وی گفت: ظرفیت HLR نیز با افزایش 13 میلیون و 800 هزار در سال گذشته به 47 میلیون و 500 هزار(به اضافه 10 میلیون ظرفیت جایگزین برای مواقع اضطراری) رسیده است.

وی افزود: مراکز سوئیچ(MSC) به 96، مراکز پیامک به 10، BSC به 359 و تعداد سایتهای BTS همراه اول به 18 هزار و 817 دستگاه رسیده است.

صدوقی در ادامه با بیان اینکه همراه اول در تشویق مشترکان به پرداخت غیرحضوری قبوض موفق عمل کرده است، گفت: با اجرای طرح ها ی30 سیب سبز، ثامن و همراه فجر تعداد مشترکانی که قبوض خود را به صورت غیرحضوری پرداخت کرده اند از 500 هزار به 5/6 میلیون نفر رسیده است. یعنی در واقع در 2 سال گذشته 36 میلیون قبض همراه اول بصورت غیرحضوری پرداخت شده است که رتبه استان ها از نظر پرداخت غیر حضوری به ترتیب: اول کرج و توابع، دوم: خراسان شمالی و سوم: تهران بوده است.

وی در خصوص واگذاری سیم کارت نیز گفت: هم اکنون همراه اول 37 میلیون و 422 هزار سیم کارت واگذار کرده است که از این تعداد 21 میلیون و 387 هزار آن اعتباری و 16 میلیون و 35 هزار مابقی دائمی هستند.

صدوقی اظهار داشت: همراه اول هم اکنون با 262 اپراتور تلفن همراه در 110 کشور جهان قرارداد رومینگ بین الملل دارد که همگی بصورت مستقیم منعقد شده اند.

وی در ادامه سخنان خود به وضعیت پوشش جاده ای و جمعیتی همراه اول اشاره کرد و گفت: بیش از 47 هزار کیلومتر از جاده های اصلی، فرعی و ریلی کشور تحت پوشش همراه اول هستند. همچنین تمامی 1123 شهر کشور و بیش از 36 هزار روستای کشور تحت پوشش همراه اول هستند.

صدوقی سپس به روند ارتقای کیفیت شبکه تهران پرداخت و اظهار داشت: میزان ترافیک شبکه در تهران بیش از 148 هزار و 132 ارلانگ، دسترسی مشترکین به شبکه 4/98 درصد، میزان درصد موفقیت مکالمه 07/93 درصد، درصد موفقیت انتقال مکالمه 68/96 درصد، قطعی مکالمه 27/ 1 درصد، قطعی کانال های سیگنالینگی 18/1 درصد، درصد انسداد کانال های سیگنالینگی 14/0 درصد می باشد.

وی در ادامه اهم اقدامات همراه اول در سال 88 در راستای ارتقای کیفیت در شهر تهران را اصلاح فرایندهای طراحی و بهینه سازی توسط مشاور بین المللی، بازنگری طرح فرکانسی کلیه سایت های استان تهران (تخلیه باند EGSM به میزان MHZ10 و کاهش 40 درصدی پهنای باند 900 و طراحی مجدد باند فرکانسی BCCH در باند 900) و طراحی مجدد کلیه سایت های شهر تهران دانست.

وی افزود: در تهران 5/7 میلیون مشترک فعال داریم که باید 520 سایت جدید نصب کنیم که بتوانیم جوابگوی همه آنها باشیم. جمع آوری برخی سایت ها در تهران بخاطر اظهار نظرهای غیرکارشناسی برخی افراد در خصوص مضر بودن امواج آنتن های BTS است، ولی ما از واحد محافظت از اشعه سازمان انرژی اتمی مجوز کتبی داریم.

صدوقی در ادامه سخنان خود به عملکرد مالی شرکت ارتباطت سیار ایران اشاره کرد و گفت: درآمد همراه اول طی 5 سال گذشته از 922 میلیارد تومان به 645/3 میلیارد تومان رسیده است، همچنین سود این شرکت طی این 5 سال از 100 میلیارد تومان به 1063 میلیارد تومان افزایش یافته است که این امر مهم جز با تلاش بی وقفه همکارانمان میسر نبود. بعبارت دیگر درآمد شرکت 4 برابر و سود آن 10 برابر شده است. همراه اول در هر 4 شاخص مالی (درآمد، سود، بدهی و دارایی) عملکردی مثبت داشته است.

وی در پایان، برنامه های سال 89 همراه اول را تشریح کرد و گفت: حفظ و ارتقای کیفیت شبکه، آماده سازی مقدمات و حضور شرکت در بورس یا فرابورس، ورود به حوزه عرضه خدمات داده پرسرعت، افزایش کمی و کیفی سبد خدمات ارزش افزوده (12 سرویس جدید از جمله آوای انتظار، شبکه اختصاصی مجازی، خبرهمراه، انتقال اعتبار، سرویس دوستان و آشنایان و ...) از برنامه های مهم همراه اول در سال 89 می باشند.

صدوقی در ادامه به پرسش های خبرنگاران نیز پاسخ گفت: وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص استاندارد بودن سایت های ایرانی اظهار داشت: BTSهای شهری معمولاً 20 وات هستند و جاده ای 40 وات و سایتهای میکرو 5 وات و استاندارد اروپایی کاملاً رعایت شده است. هر چه تعداد سایت ها بیشتر باشد، توان آنتن ها هم کمتر می شود، چون فاصله ها کمتر می شود.

صدوقی همچنین در خصوص پیش بینی درآمد از محل خدمات ارزش افزوده گفت: باید 15 درصد درآمد ما از محل خدمات ارزش افزوده باشد که هم اکنون 8 درصد است و در تلاشیم که به عدد برنامه برسیم.

وی در خصوص بالا بودن هزینه GPRS نیز گفت: طبق تعرفه جدیدی که بزودی اعلام خواهیم کرد، تعرفه GPRS حدود 47 درصد کاهش می یابد، بطوریکه در طول روز 8 ریال و شب 2 ریال شارژ خواهد شد. همچنین بسته های مختلفی ارائه خواهد شد. از جمله بسته روزانه، 24ساعت 1000 تومان و بصورت نامحدود، هفت روزه 5000 و تومان و بصورت نامحدود، یکماهه 10 هزار تومان و نامحدود و بالاخره شب ها و روزهای تعطیل نامحدود و ماهانه 3 هزار تومان.

صدوقی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص غیرقانونی بودن افزایش تعرفه پیامک انگلیسی نیز گفت: ما مصوبه دولت را که از طریق سازمان تنظیم مقررات به ما ابلاغ شده بود اجرا کردیم که به نفع مشترکان بوده است.

وی درپایان استفاده از تجهیزات نامرغوب چینی را رد کرد و گفت: در بخش BSS 100 درصد تجهیزات ما اروپایی هستند و در بخش های دیگر نیز تجهیزات ما کاملاً با استانداردهای لازم منطبق می باشند.

صدوقی هم‌چنین درباره آخرین وضعیت سه پیمانکار GC شرکت ارتباطات سیار اظهار کرد: اکنون با یک شرکت تسویه‌حساب انجام شده و با شرکت دوم نیز در حال انجام مراحل نهایی تسویه‌حساب هستیم و می‌توان گفت که مراحل مربوط به تسویه‌حساب با دو شرکت از سه شرکت، طی یک یا دو هفته آینده به اتمام خواهد رسید و شرکت سوم نیز در حال طی مراحل قانونی خود است.

مدیر عامل همراه اول اظهار کرد: بسیاری از اختلالات موجود به دلیل مشکلاتی است که ما در نصب سایت‌ها داریم؛ در سال 87 مجبور به جمع‌آوری 10 سایت و در سال 88 مجبور به جمع‌آوری 29 سایت شدیم و در حال حاضر 17 سایت نیز در حال جمع‌آوری است زیرا مالکان مایل نیستند که سایت‌های ما در آنجا نصب شوند. چون معتقدند امواج‌ سایت‌ها زیانبار است و این موضوع برایشان دغدغه شده است.

وی اظهار کرد: برای حضور شرکت ارتباطات سیار در بورس معمولا حدود شش ماه زمان صرف می‌شود و در فرابورس حدود یک ماه؛ در حال حاضر طی حدود 2 تا 3 هفته آینده مشخص می‌شود که در بورس حضور خواهیم داشت یا فرابورس و قرار است که سهام شرکت را به‌صورت خرد در سطح بورس عرضه کنیم و در اولین اقدام پنج درصد سهام واگذار می‌شود.

او در رابطه با ورود شرکت به بورس گفت: فقط یک استان در سال 88 ضررده بود و درواقع می‌توان گفت که از 30 شرکت مخابرات استانی یک شرکت مخابرات استانی زیان ده بود بنابراین با ورود ما به بورس قطعا مخابرات نیز منتفع شده و به نفع سهامداران خواهد بود.

صدوقی در پاسخ به این که با توجه به خصوصی‌سازی شدن مخابرات تصمیمی درباره تغییرنام شرکت وجود ندارد، گفت: ما در مقطعی که دولتی بودیم، نام شرکت ارتباطات سیار ایران را با برند همراه اول به ثبت رساندیم، بنابراین آن را تغییر نمی‌دهیم.

او در بخشی از سخنان خود با اشاره به خریداری سهام شرکت مبین‌نت - ارایه‌کننده خدمات اینترنت پرسرعت بی‌سیم - گفت: ما 40 درصد از سهام مدیریتی این شرکت را خریداری کردیم و با توجه به اینکه مشکل عمده مبین‌نت نبود امکان وجود سایت‌های BTS برای آن‌ها بود، بنابراین این شرکت نیز می‌تواند با ما توسعه را انجام داده و ما با استفاده از سایت‌های بهتر و سریع‌تر در این زمینه اقدام خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار همچنین گفت: پیش‌بینی می‌کنیم از خردادماه سال جاری ارائه اینترنت پرسرعت بی‌سیم را در همراه اول داشته باشیم.

وی با بیان این که ما در توسعه و نگه‌داری سایت‌هایمان به‌ویژه در تهران با مشکلاتی مواجه شدیم و توسعه شبکه با مشکلات صورت می‌گیرد اظهار کرد: ما از رگولاتوری درخواست مجوز وایمکس کردیم ولی به دلیل اتمام زمان آن با این موضوع موافقت نکردند و ما نیز مجبور به خرید سهام مبین‌نت شدیم و مشارکت ما به نفع مخابرات ایران است و در رابطه با این موضوع کاهش هزینه خواهیم داشت.

مدیر عامل همراه اول با بیان این که 80 درصد سود مخابرات از محل شرکت ارتباطات سیار است تاکید کرد: با توجه به اینکه نرخ تلفن ثابت حدود 7 سال است که افزایش نداشته، بنابراین این موضوع از نظر قیمت و نرخ باید اصلاح شود و یا دولت یارانه را برای آن در نظر بگیرد .

او دربخشی از سخنان خود با بیان اینکه بیش از 20 تا 25 درصد پیام‌ها ویروسی است و ممکن است این ویروس‌ها از گوشی به گوشی دیگر منتقل شود گفت: ممکن است با استفاده از سرویس‌هایی مثل GPRS و یا MMS این موضوع بیش‌تر شود که ما در این زمینه اطلاع‌رسانی‌هایی را خواهیم داشت تا بتوانیم بخشی را به عنوان ویروس‌کش در نظر بگیریم تا مشترکان بتوانند آن را دانلود کرده و استفاده کنند.

صدوقی تاکید کرد: پیامک‌های تخریبی تنها با وجود شاکی خصوصی قابل پیگیری است و متن پیامک در شبکه همراه اول به هیچ عنوان ذخیره نمی‌شود اما مخابرات ارسال کننده پیام راشناسایی می‌کند.

وی درباره راه‌اندازی سرویس تماس ناموفق گفت: این سرویس در اراک به صورت پایلوت راه‌اندازی شده ولی با توجه به اینکه چند وندور در سوئیچ ما حضور دارد و بعضی از سوئیچ‌ها را به هر دلیلی پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین این موضوع در حال انجام است و یکی از کارهای اصلی ما کاهش تعداد وندورها در بخش اصلی شبکه یا همان کر شبکه است که این سرویس با این کار به مرور و بعد از گذراندن مرحله آزمایشی خود راه‌اندازی می‌شود.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار همچنین در پاسخ به سوالی ‌مبنی بر مبلغی که شرکت بابت صدور هر قبض به شعب بانک‌ها پرداخت می‌کند گفت: این رقم تصویب شده که از ابتدای سال جاری در قبوض حضوری به 500 تومان و در قبوض غیرحضوری به 100تومان افزایش یابد که این موضوع از ابتدای سال جاری باید اجرایی شود.

  • ۸۹/۰۲/۲۹

نظرات  (۱)

  • پروین فرجادی
  • باعرض سلام وخسته نباشیدمن خواستم پیشنهادبدم شماکه هفته ای 2 نفرقرعه کشی 100 میلیونی راداریدلااقل کاری کنیدبه اونهایی که غیرحضوری پرداخت میکنن وامتیازمیگیرن این 200 میلیون رابه 20 نفربدیدچیزکوچک باشه هیچ موردی نیست میگن ازهمراه اول برنده شده باتشکر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">