ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سعید کریمی - طرف‌های ایرانی پروژه اپراتور دوم تلفن همراه سابقه‌ای در انجام اینگونه پروژه‌ها نداشته‌اند.

«امیرحسین سعیدی‌نائینی» رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری شهر با بیان این مطلب افزود: پروژه اپراتور دوم از مهمترین پروژه‌هایی است که وزارت ICT باید بر روی آن متمرکز شود و در صورتی که این پروژه موفق نباشد توان مدیریتی مسوولان زیر سوال خواهد رفت.

«سعیدی» با بیان این مطلب که تا کنون سیاست‌های اعمال شده منجر به تضعیف بخش خصوصی شده است گفت: پروژه اپراتور دوم یک موقعیت طلایی برای تقویت بخش خصوصی است.

وی افزود: ترکیه کشوری است که فعالیت خود را در خصوص تلفن همراه با ما آغاز کرده است اما سیاست تقویت بخش خصوصی در آن کشور منجر به ایجاد شرکتی به نام ترک‌سل شده است که قرار بوده است برای ما پروژه اپراتور دوم را اجرایی کند.

وی خاطرنشان کرد: ماهیت اعضای تیم ایرانی در پروژه اپراتور دوم دولتی است که سابقه و تجربه‌ای در انجام اینگونه پروژه‌ها را ندارد و دلیل روشنی که بتوانند خدمات بهتر از تلفن همراه فعلی را ارایه کنند وجود ندارد.

«سعیدی» در خصوص راه‌حل برون رفت از این چالش گفت: مناقصه باید باطل شود و وزارت ICT با توجه به تجربه خود در خصوص راه‌اندازی اپراتور اول، شرکتی را تاسیس و تمام تجربه خود را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی افزود: وزارت ارتباطات می‌تواند سهام شرکت تاسیس شده را در اختیار مردم قرار دهد و تا زمان راه‌اندازی اپراتور دوم سود آن را ماننداوراق مشارکت به مردم پرداخت نماید.

وی در ادامه اظهار داشت: پس از راه‌اندازی اپراتور دوم مردم می‌توانند سهام خود را به دولت واگذار کنند و یا آن را حفظ کرده و در سود و یا ضرر آن شریک شوند.

رییس نظام صنفی رایانه‌ای کشور خاطرنشان کرد: اجرای طرح سبب جذب قسمتی سرمایه‌های داخلی که به خارج رفته خواهد شد.

وی در خصوص دیگر مزایای این طرح گفت: وزارت ICT می‌تواند با فرستادن متخصصان خود به این شرکت از یک طرف تصدی‌گری را کاهش داده و از طرف دیگر به کمک بخش خصوصی تجربه‌های طرف خارجی را در زمینه راه‌اندازی اپراتور دوم کسب کرده تا بتوانیم در اجرای پروژه‌های بعدی اپراتور تلفن همراه از صد در صد توان داخلی در اجرای آنها استفاده کنیم.

«سعیدی» در پاسخ به این سؤال که آیا باطل کردن مناقصه و آغاز یک روند اجرایی جدید برای پروژه اپراتور دوم تلفن همراه باعث تاخیر در دست‌یابی مردم به تکنولوژی جدید و به عبارت دیگر سوخت زمانی نمی‌شود گفت: اگر اکنون این مناقصه باطل شود خیلی بهتر از آن است که زیر فشارهای سیاسی این مناقصه را امضا کنیم و بعد از گذشت چند ماه و بعد از هزینه کردن بیت‌المال به این نتیجه برسیم که این پروژه به اهداف موردنظر ما دست پیدا نخواهد کرد و آنگاه اجرای آن را متوقف کنیم.

  • ۸۴/۰۷/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">