ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طومار اعتراض به گوگل بالا آمد

| يكشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۸۷، ۰۱:۲۳ ب.ظ | ۹ نظر

طومار اعتراض به جعل عنوان خلیج عربی در نرم افزار نقشه های ماهواره ای گوگل که تاکنون به امضای 200 هزار نفر رسیده و تعداد امضاها همچنان در حال افزایش می باشد، در رتبه نخست یک سایت اینترنتی قرار گرفت.

به گزارش فارس، رادیو آمریکایی فردا دیشب اعلام کرد: اقدام شرکت گوگل در اضافه کردن نام خلیج عربی در کنار نام خلیج فارس در یک نرم افزار نقشه خوان باعث اعتراض گسترده ایرانیان شده است.

بنا بر این گزارش، شرکت گوگل در نرم افزار سرویس گوگل ارث که نقشه های ماهواره ای واقعی با وضوح بالا از تمام نقاط کره زمین را به صورت رایگان در اختیار کاربران اینترنت قرار می دهد از ماه ژانویه سال جدید میلادی درکنار نام خلیج فارس نام خلیج عربی را هم اضافه کرده است.

این گزارش افزود: در اول اسفندماه یک کاربرایرانی اینترنت در اعتراض به این اقدام شرکت گوگل یک طومار آن لاین خطاب به مسئولان شرکت گوگل تهیه کرد و از ایرانیان خواسته است با وارد کردن نام خود آنرا به صورت الکترونیکی امضاء کنند. این طومار اکنون در سایت پرشین آن لاین در رتبه نخست طومارهای فعال قرار دارد وتاکنون حدود دویست هزارنفر آن را امضاء کرده اند.

در این طومار از مدیر بخش گوگل ارت درخواست شده است که با توجه به مستندات و شواهد تاریخی و همچنین تایید رسمی سازمان ملل بر صحیح بودن نام خلیج فارس هر چه سریعتر این اشتباه را تصحیح کنند. سازمان ملل متحد ‌تا کنون در دو سند، دو قطعنامه و سه نقشه رسمی با تاکید بر درست بودن نام خلیج فارس از کشورهای عضو این سازمان خواسته است که در مکاتبات رسمی خود از نام خلیج فارس استفاده کند.

  • ۸۷/۰۱/۲۵

نظرات  (۹)

پرشین آنلاین نیست، پتیشن آلاینه (petitiononline)
persian golf 100%
خلیج فارس تا ابد خلیج فارس خواهد بود.
فقط persia
  • عطاءاله کمالی
  • خلیج فارس همیشه خلیج فارس خواهد بود
  • مرضیه حیدری نرگس حیدری علی کارگر مهدی خلوصی محسن کارگر
  • خلیج فارس تا ابد خلیج فارس خواهد بود
    چو ایران نباشد تن من مباد بدین بوم و بر زنده یک تن مباد سرفراز باد ایران و جاویدان نام دریای پارس
    خلیج پارس

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">