ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ظرفیت پهنای باند کشور87 درصد افزایش یافت

| جمعه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۸، ۰۵:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت گفت: ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور سال گذشته با 87 درصد افزایش از 39 لینک STM1 به 73 لینک توسعه یافت .

" محمد ظهوری فر " روز جمعه در گفت و گو با ایرنا به تشریح عملکرد این شرکت در سال گذشته پرداخت و اظهار داشت : گام دیگری که این شرکت با هدف افزایش امنیت و کاهش قیمت پهنای باند شبکه برداشت ،امضای قرارداد 850 میلیارد ریالی فالکون بود.

وی افزود: براساس این قرارداد یک نقطه اتصال بین المللی بندر عباس برای نخستین بار در داخل کشورایجاد شد ، تا نحصار تأمین اینترنت ایران از کابل دریایی جاسک – فجیره خارج شود.

به گفته وی در پی این اقدام تا 15 سال آینده ظرفیت اینترنت کشوربطور مستقیم از طریق شبکه فلگ با تمامی نقاط اصلی ارتباطی جهان برقرار شود.

به گفته ی ظهوری فر، این شبکه با تشکیل یک حلقه کامل، سه قاره ی آفریقا ، آسیا و اروپا را به یکدیگر متصل می کند و امکان دسترسی ایران به بزرگراه های بین المللی را فراهم

می سازد.

مدیر عامل شرکت زیر ساخت همچنین از امضای تفاهم نامه ای میان این شرکت با دو شرکت روسی و اروپایی خبر داد و گفت :براین اساس 2 درگاه بین المللی جدید در کشور ایجاد می شودو با اجرای یکی از این تفاهم نامه ها ،کشوربا یک شبکه ارتباطی 40 هزار کیلو متری فیبرنوری که در سراسر اروپا ، آسیا و آمریکا کشیده شده است و همچنین 22 هزار مسیر ارتباطی دیگر متصل می شود.

ظهوری فر افزود: همچنین در سال گذشته ،سامانه تهیه ی صورتحساب و خدمات مشتریان شرکت ارتباطات زیرساخت (CCBS) با صرف هزینه ای بالغ بر 125 میلیارد ریال به بهره برداری رسیدکه با بهره برداری از سامانه تهیه صورتحساب و خدمات مشتریان، امکانات لازم برای تهیه ی صورتحساب بهره برداران ارتباطات راه دور بین الملل و شبکه هوشمند سراسری ،براساس ترافیک مکالمات صادره و وارده ، فراهم شد.

وی افزود: برقراری امکانات ویژه ارتباطی برای زائران بیت الله الحرام از جمله فعالیت های هر ساله زیرساخت در ایام حج است، که در سال گذشته نیز این شرکت علاوه بر اختصاص 930 کانال مستقیم ، یک لینک STM1 نیزبرای برقراری ارتباط حجاج ایرانی با کشوراختصاص داد. به گفته مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار زیر ساخت همچنین پس از مذاکره با دو بهره بردارعربستانی 180 کانال مخابراتی دیگر به این ظرفیت اضافه کرد و در نهایت امکان برقراری 19 میلیون دقیقه مکالمه تلفنی را برای زائران ایرانی بیت اله الحرام در ایام حج فراهم شد.

ظهوری فر گفت: پیگیری کاهش تعرفه گمرکی تجهیزات مخابراتی مربوط به شبکه دیتا، از جمله روترهای پرظرفیت ، هاب سوئیچ و مودم اکسترنال از دیگر اقدامات انجام شده توسط شرکت زیر ساخت بود که در نتیجه این رقم از 50 درصد به چهار درصد کاهش یافت .اقدامی که به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلاتی که عوارض 50 درصدی گمرکی برای صنعت فناوری اطلاعات می کرد ،انجام شد.

  • ۸۸/۰۲/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">