ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عدم استفاده از امکانات اینترنتی در شهرستان ها

| سه شنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۸۷، ۰۱:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت مخابرات استان سمنان گفت:بیش از نیمی از ظرفیت امکانات اینترنتی و دیتاهای ایجاد شده در این استان خالی مانده است.

"نیکنام جدیدی " در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پهنای باند مورد استفاده در این استان ‪ ۵۸‬مگابیت در ثانیه است در حالیکه شرکت مخابرات امکانات استفاده از پهنای باندی به اندازه ‪ ۱۵۵‬مگابیت در ثانیه را فراهم کرده است.

وی تعداد کاربران اینترنت در استان سمنان را ‪ ۳۳۶‬هزار و ‪ ۹۶۰‬نفر اعلام کرد و گفت:ضریب نفوذ اینترنت در این استان به بیش از ‪ ۵۷‬درصد رسیده است.

وی با اشاره به فعالیت ‪ ۲۳‬شرکت ‪ ISP‬فعال در استان سمنان گفت:یک هزار و ‪ ۳۰۰‬نفر نیز مشترک خدمات سرویس اینترنت پرسرعت(‪ADSL)‬در این استان هستند.

وی افزود:در تمامی‌شهرها، شهرکهای صنعتی و حتی روستاهای این استان بستر فنی و مخابراتی مناسبی برای توسعه سرویس ‪ ADSL‬وجود دارد.

جدیدی با بیان اینکه ‪ ۸۸‬روستای این استان دارای دفتر ‪ ICT‬هستند،افزود: سه روستا در این استان نیز دارای تجهیزات مستقل دیتا هستند.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان سمنان ابراز امیدواری کرد:باتوجه به طرح توسعه، تا پایان امسال تعداد روستاهای دارای مرکز دیتا در این استان به ‪ ۲۲‬روستا افزایش یابد.

همچنین مدیر عامل شرکت مخابرات کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: متقاضی اینترنت پرسرعت از طریق خطوط موسوم به " ‪ " ADSL‬در این استان کم است.

هومان محمودی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود فعالیت چهار شرکت خصوصی ندا ( ‪ ( PAP‬در استان کهگیلویه‌وبویراحمد برای ارایه اینترنت پرسرعت ، تقاضای چندانی ازسوی مردم، شرکت‌های دولتی و خصوصی برای استفاده از آن مشاهده نمی‌شود.

وی اظهار داشت: خطوط اینترنت پرسرعت مزایای خاصی مانند اشغال نشدن خطوط تلفن و بارگیری (‪ (Download‬حجم بالای اطلاعات در کوتاهترین زمان را دارد اما به دلایل مختلفی مانند قیمت،استفاده ازآن در کشور و از جمله این استان رونق نیافته است.

وی بدون اشاره به تعداد پورت‌های اینترنت پر سرعت واگذار شده در این استان، گفت: هم اینک امکان استفاده از اینترنت پرسرعت در شهرهای یاسوج و گچساران فراهم است.

وی درباره اتصال مدارس استان کهگیلویه‌و بویراحمد به شبکه اینترنت بیان داشت: ‪ ۷۰‬مدرسه‌درشهرستان‌های بویراحمد و گچساران به شبکه متصل شده و اتصال ‪ ۳۰‬مدرسه در شهرستان کهگیلویه نیز در حال پیگیری است.

وی افزود:این شرکت برای کمک به سازمان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در جهت اتصال مدارس به اینترنت، خطوط تلفن یک طرفه رایگان در اختیار برخی مدارس قرار داده است.

محمودی افزود: برای اتصال هر مدرسه به شبکه اینترنت حدود ‪ ۵۰‬میلیون ریال هزینه می‌شود.

استان کهگیلویه‌وبویراحمد هم اینک دارای بیش از ‪ ۶۰‬هزار کاربر اینترنتی است.

  • ۸۷/۰۱/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">