ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عدم اطلاع‌رسانی ایرانسل به مشترکانش تخلف است

| سه شنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۴، ۰۳:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

دیگر رمضانعلی ­سبحانی فر رییس کمیته ارتباطات مجلس در واکنش به زیان مشترکان ایرانسل از عدم اعلام پایان بسته‌های اینترنتی، گفت: مشترکان اپراتورهای تلفن همراه، باید از میزان مصرف و باقی مانده بسته های اینترنتی مطلع باشند و شرکت ایرانسل نیز وظیفه اطلاع رسانی بابت پایان بسته از طریق پیامک را دارد.

نماینده مردم سبزوار، جفتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی از عدم اطلاع رسانی شرکت ایرانسل بابت پایان حجم بسته های اینترنتی انتقاد کرد و افزود: عدم اطلاع رسانی در این زمینه تخلف بوده و شرکت ایرانسل باید به نحوی نسبت به اصلاح روند اقدام کند.

وی تصریح کرد: مردم باید به نحوی از پایان بسته های اینترنتی خود مطلع شوند، پس از آن می توانند با میل شخصی خود از حجم آزاد استفاده کرده یا مجددا بسته های اینترنتی را خریداری کنند، اما بی اطلاعی مشترکین یک تخلف آشکار است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین وعده داد که این موضوع را تا حصول نتیجه از طریق سازمان تنظیم مقررات پیگیری کند و گفت: عدم اطلاع مردم از میزان مصرف و حجم باقی مانده باعث زیان آنها و سود اپراتورها خواهد شد.

به گفته رییس کمیته ارتباطات مجلس در صورت محرز شدن تخلفات با شرکت مذکور برخورد خواهد شد تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

به گزارش خانه ملت، طی چند وقت اخیر بسیاری از کاربران بسته های اینترنتی ایرانسل به این مشکل برخورد کرده اند که پس از پایان بسته های اینترنتی خود پیامکی برای اطلاع رسانی در مورد اتمام بسته برایشان ارسال نشده و از این موضوع بی خبر می مانند.

بدین ترتیب پس از اتمام، استفاده دیتای کاربران، به صورت خودکار وارد مصرف آزاد اینترنتی شده و با تعرفه آزاد محاسبه می شود که این موضوع سبب اتمام سریع شارژ حساب مشترکان اعتباری و افزایش غیر متعارف قبض کاربران دائمی می گردد.

این موضوع سبب افزایش شکایات برخی از مشترکان اپراتور دوم، مخصوصا کاربران شبکه های ۳G و ۴G گشته و باعث وارد آمدن زیان های مالی به آنها شده است. ایرانسل در پاسخ به این موضوع چندین روش مبتنی بر کدهای دستوری برای این منظور پیش‌بینی کرده است؛ اما ادامه نارضایتی مشترکان از این روند نشان می‌دهد دیگر روش‌های اطلاع‌رسانی مانند روش ساده پیامکی، رضایت مشترک را تامین نکرده است.

  • ۹۴/۰۱/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">