ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عرضه بلوک 51 درصدی مخابرات هفته آینده

| چهارشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۸۸، ۰۳:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه مشکل خاصی در واگذاری بلوک 51 درصدی سهام مخابرات نیست و احتمال ورود متقاضی جدیدی جود دارد، اعلام کرد: به دلیل مشکل فنی این بلوک به جای امروز قطعا " هفته آینده در بورس عرضه می شود.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره دلیل لغو ناگهانی عرضه بلوک 50درصد بعلاوه یک سهم مخابرات اظهار داشت: مشکل خاصی در لغو این عرضه وجود ندارد و به علت برخی مسائل فنی و در پیش رو بودن تعطیلات عید فطر تصمیم گرفته شد عرضه این بلوک امروز انجام نشود.

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به تبلیغات رادیو و تلویزیونی عرضه سهام مخابرات که تا عصر روز گذشته ادامه داشت و حتی وی و دیگر مسئولان سازمان خصوصی سازی با رسانه ها مصاحبه هایی را در روز گذشته انجام داده بودند، چرا بیکباره چنین تصمیمی گرفته شد پاسخ داد: تغییر در زمان عرضه سهام شرکتها امری طبیعی است و چنین سابقه ایی در واگذاری های قبلی نیز وجود دارد.

معاون وزیر اقتصاد در واکنش به این مطلب که لغو ناگهانی عرضه بیش از 22 میلیارد و 936 میلیون سهم مخابرات موجب بی اعتمادی فعالان بازار و اثر منفی شده و صف فروش بیش از 104 میلیون سهمی مخابرات در روزجاری به وجود آمده، اعلام کرد: در تعویق عرضه سهام مدیریتی مخابرات حتما " خیری وجود دارد و نباید از جلو و عقب شدن زمان عرضه سهام این شرکت تعبیری شود . صف فروش سهام مخابرات هم کاذب و مقطعی است.

کردزنگنه در پاسخ به این پرسش که آیا باور برخی مبنی بر اینکه لغو عرضه سهام مخابرات در روز جاری به دلیل تماس تلفنی دفتر ریاست جمهوری بوده صحیح است، تصریح کرد: چنین مسئله ایی صحت ندارد و همانطوری که اعلام کردم مشکل فنی عامل تعویق عرضه سهام مخابرات بود.

وی در واکنش به این سئوال که آیا احتمال لغو همیشگی واگذاری سهام مخابرات وجود دارد؟ تاکید کرد: خیر. به هیچ وجه .امکان عرضه بلوک 51 درصدی مخابرات حتما " در آینده ایی نزدیک وجود دارد و براساس تصمیمات اتخاذ شده هفته آینده این بلوک عرضه می شود.

کردزنگنه در خصوص زمان دقیق عرضه 22 میلیارد و 936 میلیون سهام مخابرات گفت :ظرف دو سه روز آینده زمان نهایی عرضه سهام مخابرات مشخص و اعلام می شود.

وی در خصوصی این سئوال که در این فرصت آیا احتمال ورود متقاضی جدیدی برای خرید بلوک 51 درصدی مخابرات وجود دارد پاسخ داد: بله. احتمال دارد متقاضی دیگری خواهان حضور در عرضه سهام مخابرات باشد.

کردزنگنه در خاتمه گفت: شرکت مخابرات شرکتی ارزشمند است که همگان به جایگاه آن در بورس و اقتصاد کشور پی برده اند. این شرکت در آستانه تحولی بزرگ قرار دارد و به زودی سهام مدیریتی آن واگذار می شود تا بزرگترین معامله تاریخ خصوصی سازی و بورس کشور رقم زده شود.

  • ۸۸/۰۶/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">