ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عرضه خدمات وایمکس از تا پایان تیرماه

| شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۸۹، ۰۲:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل اپراتور سراسری اینترنت پرسرعت بی سیم (وایمکس) از عرضه خدمات وایمکس در مراکز 30 استان کشور تا پایان تیر ماه جاری خبر داد.

"محمدتقی خاکی" مدیرعامل شرکت مبین نت روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه شبکه وایمکس این شرکت در حال تکمیل است، افزود: بخشهای مختلف شبکه تست و بهره برداری آزمایشی از آن نیز شروع شده است.

وی افزود: عرضه خدمات وایمکس مبین نت در تمام مراکز استانها بطور همزمان شروع خواهد شد.

خاکی در مورد دلایل تاخیر در عرضه وایمکس توسط مبین نت گفت: می خواهیم از کیفیت شبکه مطمئن شویم و با انجام آزمایش های متعدد، اشکالات احتمالی را برطرف کنیم.

مدیرعامل مبین نت در مورد تعرفه خدمات وایمکس گفت: مبنای تعرفه ها طبیعی است که سقف تعرفه های مصوب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است ولی قیمت ها به گونه ای خواهد بود که امکان رقابت با سایر عرضه کنندگان وایمکس را نیز داشته باشیم.

خاکی در مورد واگذاری 40 درصد سهام مبین نت به اپراتور همراه اول گفت: طرفین معامله به توافق رسیده اند و در حال انجام تشریفات قانونی واگذاری هستیم.

وی افزود: براساس یکی از بندهای پروانه شرکت مبین نت، شرکت موظف است در صورت تغییر در ترکیب سهامداران موضوع را به اطلاع سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) برساند، از این رو حدود 2 ماه پیش این موضوع به رگولاتوری منعکس شده است.

به گفته ی خاکی، رگولاتوری هنوز در این مورد اعلام نظر نکرده است.

وی افزود: 60 درصد سهام مرتبط با وایمکس برای "شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران" می باشد که قرار است 40 درصد آن به اپراتور همراه اول منتقل شود، 20 درصد از این سهام در اختیار شرکت ارتباطی پایا و 20 درصد دیگر سهام نیز در اختیار شرکت توسعه پژوهشی ناجی باقی خواهد ماند.

  • ۸۹/۰۴/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">