ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عرضه سیم کارت های 0912 پایان یافت

| جمعه, ۳ خرداد ۱۳۸۷، ۰۷:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

انتشار خبر عرضه‌ی سیم‌کارت‌های 120 هزار تومانی که با احتساب 30 هزار تومان مالیات مبلغ 150 هزار تومان و با کد 0910 بوده و نام‌نویسی آن از نیمه‌ی دوم خردادماه انجام می‌شوند و انتشار جزییات بیش‌تر درباره‌ی آن‌ها از جمله مباحث داغ اخبار حوزه‌ی ارتباطات در کشور است.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مبالغی که متقاضیان در نخستین عرضه‌ی سیم‌کارت‌های شرکت مخابرات جهت ودیعه پرداخت کردند، به مرور زمان و بالا رفتن شمار کدها از یک تا هشت، تنزل پیدا کرد و به 288 هزار تومان رسید؛ در این میان بحث تبدیل ودایع مشترکان به سهام تا حدودی اوضاع بازار سیم‌کارت را آرام کرده بود که خبر تکذیب آن بار دیگر اوضاع را نابه‌سامان کرد و پس از آن با اعلام خبر کاهش قیمت سیم‌کارت به 150 هزار تومان، رفت‌وآمد مردم به بازار و مراکز خرید و فروش سیم‌کارت جهت کسب اطلاعات افزایش یافت.

طبق اعلام در این سری از ثبت‌نام‌ این سیم‌کارت‌ها، برای شروع کار نام‌نویسی از طریق اینترنت آغاز می‌شود، ‌متقاضیان حقیقی و حقوقی می‌توانند بصورت نامحدود به ثبت‌نام اقدام کنند و ظاهرا برای واگذاری این سیم‌کارت‌ها نیز اولویت با تاریخ و تعداد ثبت‌نام خواهد بود.

در این دوره ثبت‌نام متقاضیان می‌توانند از طریق بانک‌های طرف قرارداد با همراه اول و مراجعه به پورتال این شرکت به نشانی www.mci.ir ثبت‌نام کنند و ظاهرا در این دوره واریز وجه یک جا خواهد بود و ثبت نام اقساطی در دستور برنامه‌ی شرکت ارتباطات سیار نیست.

داوود زارعیان - مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران - هم به خبرنگار ایسنا گفت: کد سیم‌کارت‌های 150 هزار تومانی که به جای 0912 با کد 0910 واگذار می‌شود در تمام استان‌ها یکسان بوده و این سیم‌کارت‌ها در تمام جاهایی که ثبت‌نام می‌کنند و در سراسر کشور با کد 0910 واگذار می‌شوند.

صابر فیضی - مدیر عامل مخابرات ایران - پیش‌تر در این باره گفته بود: با خصوصی شدن شرکت مخابرات از سال 87، متقاضیان برای خرید سیم‌کارت تنها مبلغ هزینه اشتراک را که همان 120 هزار تومان است می‌پردازند و تعرفه‌ سیم‌کارت اپراتور اول وضعیت فعلی را خواهد داشت به نحوی که برای داخل شهری نرخ ‌477 ریال و بین شهری 760 ریال مدنظر است.

پیش از اعلام رسمی کاهش قیمت سیم‌کارت‌های دولتی، اظهارات متفاوتی درباره‌ی این موضوع و عرضه‌ی سیم‌کارت‌های 150 هزار تومانی و تکلیف مشترکانی که قبلا سیم‌کارت‌های خود را با مبالغ بیش‌تری تهیه و خریداری کردند وجود داشت.

افشار فروتن لاریجانی - رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی - در این باره خاطر نشان کرده بود: اگر ودایع به سهام تبدیل نشود و طبق پیش‌بینی‌های مسوولان، سیم‌کارت 120 هزار تومانی نیز عرضه شود، تکلیف پول‌هایی که مردم جهت مشترک شدن پرداختند چه می شود؟

تا این که وحید صدوقی - مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار - با بیان این مطلب که 4 هزار میلیارد تومان ودیعه مردم نزد شرکت مخابرات ایران است، گفته بود: ودایع جزء تعهدات همراه اول است و نزد ما باقی می‌ماند.

او تاکید کرده بود: در زمانی که مبلغ سیم‌کارت بین 400 تا 500 هزار تومان بود، 299 هزار تومان ودیعه دریافت می‌شد و به همین ترتیب سیم‌کارت زیر 400 هزار تومانی 228 هزار تومان و سیم‌کارت 288 هزار تومانی 150 هزار تومان ودیعه دارد.

او مالیات سیم‌کارت‌های دائمی را 30 هزار تومان ذکر و تصریح کرده بود: در زمان خصوصی‌سازی، قیمت سیم‌کارت 150 هزار تومان خواهد بود که 120 هزار تومان آن هزینه حق اتصال است، این سیم‌کارت‌ها با لحاظ ‌30 هزار تومان مالیات، ‌150 هزار تومان قیمت خواهند داشت که این مبلغ به طور کامل به حق اتصال اختصاص دارد که در حال حاضر حق اتصال سیم‌کارت‌های ما ‌40 هزار تومان و مالیات ‌30 هزار تومان است.

اما به گفته‌ی مدیر کل امور بازاریابی شرکت ارتباطات سیار کل مبلغ در سیم‌کار‌ت‌های 150 هزار تومانی به عنوان هزینه‌ی اشتراک محسوب می‌شود، به همین دلیل هزینه‌ی این سیم‌کارت‌ها را نمی‌توان استرداد کرد و بحث نقل و انتقال آن‌ هم در دست بررسی است.

سیدتحسین عادلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که سیم‌کارت‌های 150 هزار تومانی، مبلغ ودیعه‌ای نداشته و به همین دلیل نمی‌توان مبلغ این سیم‌کارت‌ها را استرداد کرد، گفت:‌ شورای اقتصاد هر ساله تعرفه‌ی ثبت‌نام را اعلام کرده و بر مبنای آن بحث سیم‌کارت‌های استردادی مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: روال در خرید و فروش و در واقع نقل و انتقال سیم‌کارت‌های 150 هزار تومانی به دلیل نداشتن ودیعه متفاوت خواهد بود.‌

پس از آن مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات سیار اعلام کرد که با واگذاری سیم‌کارت‌های 150 هزار تومانی با کد 0910، پرونده‌ی واگذاری سیم‌کارت‌ها با کد 0912 برای همیشه بسته می‌شود.

عباسعلی ابوالفضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در واگذاری‌های آتی و جدید سیم‌کارت‌ها به مشترکان، از این پس کد 0912 نخواهیم داشت.

ابوالفضلی درباره‌ی کد سیم‌کارت‌های 150 هزار تومانی گفت: این کد از 0912 به 0910 تغییر یافته و در واقع سیم‌کارت‌های جدیدی که با مبلغ 150 هزار تومان واگذار می‌شود با کد 0910 خواهند بود.

به گزارش ایسنا - وفا غفاریان - معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات - نیز طی هفته‌ها‌ی گذشته با اعلام خبر قطعی کاهش قیمت سیم‌کارت‌های دایمی دولتی به 150 هزار تومان ظرف دو هفته‌ی آینده آن را به عنوان هدیه و نویدی برای متقاضیان عنوان کرد.

وی با بیان این که این کار یکی از گام‌ها در جهت خصوصی‌سازی محسوب می‌شود تصریح کرده بود: قیمت 150 هزار تومان به عنوان سقف در نظر گرفته شده است، البته اپراتور اول می‌تواند کمتر از این میزان را در نظر بگیرد و از طرفی باید به این موضوع توجه داشت که این سیم‌کارت‌های 150 هزار تومانی دیگر ودیعه ندارند و کل این مبلغ به عنوان هزینه محسوب می‌شود و بحث استرداد و دریافت ودیعه در آن وجود نخواهد داشت.

در هر حال طبق اعلام مسوولان ثبت‌نام برای دریافت این سیم‌کارت‌ها در دهه‌ی اول خردادماه در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران هم با ارایه اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شرایط و زمان ثبت‌نام و واگذاری این سیم‌کارت‌ها، به زودی از طریق رسانه‌ها و سایت اینترنتی این شرکت به آدرس WWW.MCI.IR به اطلاع عمومی متقاضیان می‌رسد.

  • ۸۷/۰۳/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">