ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عرضه مابقی سهام مخابرات مخالفی ندارد

| چهارشنبه, ۶ شهریور ۱۳۸۷، ۰۲:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

پنج درصد از سهام شرکت مخابرات ایران پس از بررسی‌های زیاد و اقدام های آماده ‌سازی و نیز افشای تمام اطلاعات مهم و موثر بر قیمت، در بورس عرضه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، طبق سیاست‌های کلی اصل 44 واگذاری‌ها باید پس از کارشناسی همه جانبه صورت گیرد که در مورد مخابرات ایران به دلیل اهمیت ملی علاوه بر بررسی‌های متداول مالی، اقتصادی و فنی، موضوع واگذاری از ابعاد سیاسی و امنیتی نیز توسط نهادهای ذیربط انجام شد و خوشبختانه قبل از اتمام مراحل درج شرکت مخابرات در بورس، تاییدیه شورای عالی امنیت ملی نیز دریافت شد.

یکی دیگر از موضوعاتی که در واگذاری شرکت مخابرات ایران مورد توجه قرار گرفته تاکید بند ج سیاستهای کلی اصل 44 و نیز ماده 2 قانون اصل 44 در مورد حفظ مالکیت و مدیریت دولت در شبکه مالی مخابرات است.

براساس اذعان وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با تشکیل شرکت زیرساخت، شبکه مادر از مخابرات ایران تفکیک و به آن شرکت منتقل شده است که البته ممیزی مستقل و گزارش‌های کارشناسی نیز موید آن است.

علاوه بر این وزارت اقتصاد و دارایی به عنوان نماینده دولت تعهد کرده که هرگونه ادعا و تعهدات افشاء نشده را جبران کند و البته در تبصره 2 ماده 17 قانون اصل 44 نیز این تکلیف برعهده سازمان خصوصی‌سازی گذاشته شده است، لذا واگذاری مخابرات با انجام تشریفات قانونی لازم انجام شده و خبر مخالفت شورای عالی امنیت ملی با عرضه سهام مخابرات یا بازگرداندن سهام عرضه شده خلاف واقع است.

همچنان که در دیگر عرضه‌ها به دلیل انجام اقدام های اداری و قانونی لازم، بین زمان عرضه کشف قیمت و عرضه‌های تدریجی و بلوکی بعدی فاصله وجود داشته است، این موضوع در مورد عرضه سهام مخابرات نیز صادق است و سازمان خصوصی‌سازی پیگیر اقدام های اداری و اخذ مجوزهای مربوط شد و خوشبختانه مبادی ذیربط نیز بر تسریع واگذاری‌ها تاکید دارند و انتظار می‌رود در آینده نزدیک و قبل از عرضه تدریجی شرکت پالایش نفت اصفهان شاهد عرضه تدریجی سهام مخابرات ایران باشیم.

فعالان بازار اطمینان داشته باشند که تمام تشریفات قانونی و مجوزهای لازم قبل از عرضه مخابرات انجام شده است و در عرضه‌های بعدی نیز کاملا رعایت قوانین و مقررات خواهد شد.

  • ۸۷/۰۶/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">