ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عزم وزارت ارتباطات برای تولید تجهیزات مخابرات نوری

| چهارشنبه, ۲۴ فروردين ۱۴۰۱، ۰۳:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه توسعه فیبرنوری در سراسر کشور، از برنامه‌ریزی برای تولید انواع تجهیزات مخابرات نوری خبر داد و گفت: در حال حاضر در برخی از بخش‌های این صنعت، تجهیزات تولید داخل علاوه بر اینکه نیاز کشور را تامین می‌کنند به کشورهای دیگر هم صادر می‌شوند.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با فارس از برنامه ریزی برای تولید انواع تجهیزات مخابرات نوری در کشور خبر داد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به برنامه های دولت و وزارت ارتباطات برای توسعه سراسری فیبرنوری در کشور، وضعیت تولید و واردات تجهیزات در مخابرات نوری در کشور چگونه است؟ اظهار داشت: در حال حاضر تجهیزات پسیو فیبر نوری در کشور تولید شده است و در بخش تجهیزات فعال یا اکتیو هم بخش قابل توجهی از تجهیزات مورد نیاز در کشور تولید می‌شود.

زارع پور ادامه داد: اما با وجود تولید بخشی از تجهیزات اکتیو مخابرات نوری در کشور، هنوز نیاز به واردات در این حوزه وجود دارد و در حال حاضر بخشی از تجهیزات از طریق واردات تبدیل می شود. زیرا به دلیل اینکه تاکنون در این بخش در کشور بازار وجود نداشته است تولیدکنندگان به سمت تولید این تجهیزات نرفته اند. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در تلاش هستیم که برای رونق تولید در این بخش به شرکت های فعال این حوزه کمک کنیم که با انجام تحقیقات مرتبط بتوانند این تجهیزات را هم تولید داخل کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هم حتی برخی از تجهیزات تولید داخل در صنعت مخابرات نوری در حال صادرات به کشورهای دیگر است؛ یعنی شرکت های داخلی علاوه بر اینکه با محصولات بومی نیاز کشور در این زمینه را تامین می کنند و به کالای خارجی نیاز نداریم، به بازارهای خارجی هم محصول می فرستند. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">