ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

علت دریافت هزینه از تماس ناموفق چیست؟

| چهارشنبه, ۲ تیر ۱۳۸۹، ۰۱:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دو هفته مهلت داده است تا در مورد دریافت هزینه از مشترکان بابت قطع ناخواسته مکالمات توضیحات قانع کننده ای ارائه دهد.

بهمن محمدیاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور رضا تقی پور در جلسه روز سه شنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای پاسخ به برخی سوالات نمایندگان گفت: در این جلسه میزان هزینه ای که اپراتورهای تلفن همراه بابت قطع ناخواسته تماس از مشترکان دریافت می کنند مورد سئوال قرار گرفت.

وی گفت: وزیر ارتباطات اعلام کرد که بابت تماسهای زیر سه ثانیه هزینه ای از حساب مشترکان کسر نمی شود اما این پاسخ و دیگر دلایل ارائه شده در مورد دریافت هزینه از مشترکان از محل قطع ناخواسته مکالمات، نمایندگان را قانع نکرد.

محمدیاری با بیان اینکه این موضوع در کمیسیون به رای گذاشته شد ادامه داد: به وزیر ارتباطات دو هفته مهلت داده شد تا در مورد درآمد حاصله از محل قطعی های ناخواسته و نیز هزینه جابجایی مکالمات مشترکان توضیحاتی به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارائه کنند که در صورت قانع نشدن نمایندگان، سئوال در نوبت رسیدگی در صحن قرار می گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق آمار ارائه شده، مخابرات از محل تلفن همراه سالانه بالغ بر 1360 میلیارد تومان درآمد کسب می کند که بدون شک بخشی از این مبلغ مربوط به هزینه تماسهای ناموفق و جابجایی مکالمات است که به مشترکان تحمیل می شود.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود اختلالات در شبکه مخابراتی کشور مردم را ناچار می کند که چندین بار تماس بگیرند و ناخواسته مبالغی را برای برقراری ارتباطات بپردازند که وزیر ارتباطات باید در این مورد پاسخ دهد.

وی پیش از این نیز به مهر گفته بود با فرض اینکه پنج درصد درآمد مخابرات ناشی از تماسهای ناموفق باشد، بیش از 50 میلیارد تومان از این درآمد به مردم تعلق دارد و وزارت ارتباطات موظف است که حق مردم را در این زمینه بپردازد.

  • ۸۹/۰۴/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">