ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

علت مخالفت با دیتاسنترهای داخلی

| يكشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۱، ۰۱:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

خبرگزاری فارس: معاون سازمان فناوری اطلاعات گفت: برخی برای میزبانی سایت‌ها در آمریکا و کانادا دلالی می‌کنند که با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، بازار دیتاسنتر تجاری کشور و واسطه‌های خدمات میزبانی، ساماندهی خواهند شد.

علی ‌اصغر انصاری در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: اخیراً بخشنامه‌هایی به شرکت‌های دیتاسنتری ارسال و اعلام شده که می‌توانند برای ارائه میزبانی به سایت‌ها، از اینترانت داخلی استفاده کنند.

معاون توسعه و مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: این مجوز سبب کاهش بخشی از هزینه‌ میزبان‌های داخلی خواهد شد.

وی اضافه کرد: سازمان فناوری اطلاعات از سایت‌ها و مجموعه‌ها (بانک‌ها، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های دولتی) دعوت کرد تا میزبانی‌شان را به داخل منتقل کنند. در داخل کشور نیز مزیت‌هایی برای میزبانی داخلی ایجاد کردیم.

انصاری گفت: اکنون در این بازار ایجاد شده، ادامه کار و بازاریابی برعهده شرکت‌های دیتاسنتری است.

انصاری گفت: در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های خصوصی که وب‌سایت‌های پرمراجعه دارند، تمایل دارند که به داخل کشور بیایند.
*مصوبه‌ای برای ساماندهی بازار دیتا سنتر

معاون توسعه و مدیریت شبکه سازمان فناری اطلاعات ایران تصریح کرد: اکنون این بازار به اندکی ساماندهی نیاز دارد که در این ارتباط مصوبه‌ای در نوبت تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که براساس آن فضای مراکز داده تجاری کشور و واسطان ارائه خدمات میزبانی، ساماندهی خواهند شد.

وی توضیح داد: به این معنی که بازار عرضه (ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی و شرکت‌های واسطه) و تقاضا (میزبانی‌های خارج) ساماندهی می‌شوند.
*دیتاسنترهای تجاری به دنبال خصوصی‌ها باشند؛ نه دولتی‌ها

انصاری در پاسخ به این سؤال که تکلیف عدم اطمینان دولتی‌ها به خصوصی‌ها در نگهداری اطلاعات و در نتیجه سپردن اطلاعات دولتی‌ها به شبه‌دولتی‌ها چه می‌شود؟ گفت: به اعتقاد من اگر سایت دولتی فقط جنبه اطلاع‌رسانی داشته باشد، نگهداری آن نزد ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی تجاری ایرادی ندارد، اما اگر وب‌سایت دولتی خدمات الکترونیکی دارد که به پایگاه داده‌اش متصل است و نمی‌خواهد اطلاعات خود را خارج از دستگاه خود، میزبانی کند، علی‌الاصول با توجه به توصیه‌های امنیتی، باید در مرکز داده خودش، مرکز داده استانی میزبانی کند.

معاون توسعه مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات تأکید کرد: اما بازار بخش خصوصی به مراتب وسیع‌تر و حجیم‌تر از دولتی‌ها است. هم‌اکنون بخش خصوصی تعداد قابل توجهی سایت در خارج کشور دارد و شرکت‌های دیتاسنتر داخلی باید بازاریابی سایت‌های بخش خصوصی را کنند.
*دلالی برای میزبانی در آمریکا و کانادا

وی تأکید کرد: در حال حاضر واسطه‌هایی وجود دارند که مشتری‌های میزبانی را به امریکا و کانادا می‌برند؛ پیشنهاد ما این است که این دلال‌ها به جای بردن مشتری به خارج کشور، با ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی داخلی همکاری کنند و مشتری را به داخل سوق دهند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر هر چه تعداد مشتری‌ها بیشتر باشد هزینه میزبانی کمتر می‌شود و به همان نسبت تعرفه میزبانی کاهش و رقابت افزایش می‌یابد.

  • ۹۱/۰۴/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">