ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش تنوع عملکرد های تخریبی بدافزارها و نیز استفاده از روش های عجیب در حملات اینترنتی، مشکلات امنیتی بسیاری را در روزهای اخیر برای کاربران اینترنتی و مدیران شبکه ایجاد کرد.

بنا بر گزارش Panda Software، خرابکاران اینترنتی هر روز ترفندهای تازه تری را برای فریب کاربران و نفوذ به رایانه ها، کشف کرده و روش های عجیب تری را برای تخریب سیستم ها و شبکه های رایانه ای، مورد استفاده قرار می دهند.

بر اساس همین گزارش، از تروژان های HiddenXLS.A و Sinowal.A و نیز کرم اینترنتی Pahooka.A بعنوان مهمترین و شایع ترین ویروس های هفته گذشته، نام برده شده است.

Pahooka.A با وجود شیوع و انتشار گسترده، دارای نشانه های واضحی ست که شناسایی آن را برای کاربر و نرم افزارهای امنیتی ساده می کند.

این کد پس از فعال شدن در سیستم،‌ تصویر پس زمینه را تغییر داده و به جای آن یک ستاره رنگارنگ قرار می دهد و سپس خود را در تمام درایوهای دیسک سخت رایانه کپی می کند.

علاوه بر این، عنوان تمام پنجره های باز شده توسط کاربر، توسط این کد به عبارت \"^-^Anti AntiVirus^-^\" تغییر می یابد.

از عملکردهای تخریبی Pahooka.A، می توان به داونلود سایر کدهای مخرب در سیستم و ایجاد تخریب بیشتر، غیر فعال ساختن برخی از نرم افزارهای امنیتی خاص، تغییر رجیستری ویندوز،‌ حذف گزینه Folder options و گزینه های Search و Run از منوی start، حذف آیکون های Control Panel، Network Connections، Printers و Faxes، غیر فعال ساختن task Manager، Registry Editor و نیز تنظیمات system restore، اشاره کرد.

تروژان HiddenXLS.A، بعنوان یک بدافزار شایع و مخرب در هفته گذشته، با نفوذ در سیستم، کلیه فایل های برنامه Excel با پسوند .xls را هدف قرار داده و با اتصال یک برنامه مخرب اجرایی به آنها، پسوند این فایل ها را به .exe، تغییر می دهد تا با اجراتوسط کاربر، عملکرد تخریبی این کرم نیز آغاز شود.

و در نهایت، Sinowal.FY بعنوان مهمترین و عجیب ترین کد مخرب فعال در هفته گذشته، با نفوذ به رایانه ها، کلیه فایل های کاربردی موجود در آنها را رمز گذاری و غیر قابل دسترس نموده و سپس از کاربران مورد حمله خود می خواهد که در صورت نیاز به دسترسی مجدد فایل ها، مبلغ نسبتاً زیادی را برای دریافت کلید رمز گشایی، پرداخت نمایند. در متن نمایش داده شده توسط Sinowal.FY به کاربر، تهدید شده است که در صورت عدم واریز وجه مورد نظر تا مدت زمان معین،‌کلیه فایل ها، داده ها و اطلاعات مورد نیاز کاربر از بین خواهد رفت.

کلیه کاربران می توانند برای اطلاعات بیشتر در خصوص کدهای مخرب فوق و نیز سایر بدافزارهای رایانه ای، به Panda Virus Encyclopedia مراجعه نمایند.

کشف و پاکسازی رایگان: www.infectedornot.com

  • ۸۶/۰۴/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">