ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فاز اول اینترنت ملی امسال آماده است

| يكشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۸۹، ۰۲:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شبکه ملی اینترنت به این معناست که یک شبکه گسترده با پهنای باند زیاد در داخل کشور برای پاسخگویی به نیازهای دولت الکترونیک در فازهای مختلف راه اندازی شود که فاز اول آن را امیدواریم ظرف امسال بتوانیم به نتیجه برسانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شبکه ملی اینترنت به این معناست که یک شبکه گسترده با پهنای باند زیاد در داخل کشور برای پاسخگویی به نیازهای دولت الکترونیک در فازهای مختلف راه اندازی شود که فاز اول آن را امیدواریم ظرف امسال بتوانیم به نتیجه برسانیم.

وی تصریح کرد: شبکه ملی اینترنت در کل برنامه‌ای است که حداقل 3 الی 4 سال به طول خواهد انجامید و در طول برنامه پنجم با توسعه‌ها در فازهای مختلف به صورت کامل محقق خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درباره کاهش قیمت اینترنت نیز اظهار داشت: در حال حاضر اینترنت خانگی برای کاربران مستقیما توسط وزارت ارتباطات ارائه نمی‌شود و بخش خصوصی این خدمات را به کاربران ارائه می‌کند اما ارائه این خدمات توسط وزارت ارتباطات را در دست بررسی داریم و پیشنهادهایی هم به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه شده‌است تا در آن بخشی که مربوط به زیر ساخت است، قیمت‌ها کاهش یابد و این هم به زودی محقق خواهد شد.

تقی‌پور افزود: به دنبال کاهش قیمت ها در زیر ساخت های مخابراتی، اپراتورهایی هم که به کاربران نهایی این خدمات را ارائه می‌دهند، در صورتی که توافق کنند این کاهش قیمت هم برای آنها اعمال خواهد شد.

  • ۸۹/۰۴/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">