ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فرصتی دوباره برای ادغام شوراها

| چهارشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۸۶، ۰۷:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی – پس از اقدام رییس جمهوری در انحلال فصل الخطاب و ریشه دار ترین نهاد دولتی یعنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق، و دستور وی مبنی بر ادامه این رویه یعنی ساختار شکنی و انحلال و ادغام سایر نهادها و شوراهای موازی، فرصت دیگری برای حل ریشه ای موضوع شوراهای موازی پدید آمده است.

اقدام رییس جمهور در انحلال سازمان مدیریت با برخی مخالفت ها و برخی موافقت ها حتی از سوی خود سازمان مدیریتی ها مواجه شده است. اما موضوع این است که رییس جمهور دستور ادغام و انحلال شوراهای موازی را نیز صادر کرده و شنیده شده کمیته ای 5 نفره مسولیت اجرای دستور رییس جمهوری را بر عهده خواهد گرفت.

نکته جالب این که تصمیم دکتر احمدی نژاد در ادغام شوراها در حوزه آی تی با استقبال ویژه ای مواجه شده و تقریبا هیچ ساز مخالفی دراین خصوص با توجه به عملکرد این شوراها نواخته نخواهد شد. از سوی دیگر قرار گرفتن فناوری اطلاعات زیر نظر ریاست جمهوری نیز از جمله مواردی است که تقریباً یک اجماع نظر قاطع روی آن وجود دارد. تنها موردی که اندکی محل بحث کارشناسی قرار دارد شکل قرار گرفتن نهاد مربوطه در درون ریاست جمهوری است.

در این مورد هم اکنون بحث های داغی بر اساس اطلاعات موجود در محافل کارشناسی درگرفته که سعی می شود طی روزهای آتی در خصوص شکل گیری یک نهاد مستقل فرابخشی وانحلال شوراهای موازی مطالب بیشتری به نگارش در آید.

  • ۸۶/۰۴/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">