ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فرمت ارز دیجیتال فیس‌بوک تغییر می‌کند

| جمعه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۸، ۰۷:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

گزارش ها حاکی از آن است که مخالفت ها از سوی مقامات و تنظیم کنندگان مقررات، فیس بوک را به تجدیدنظر در فرمت برنامه ریزی شده برای ارز دیجیتال لیبرا واداشته است. 

به گزارش «بلومبرگ»، فیس بوک با عقب نشینی از بلندپروازی های سابق خود برای ایجاد یک ارز دیجیتال مستقل از هر کشور و قدرتی، حال به فکر ایجاد سیستمی از نسخه های دیجیتال واحد پول های رایج، از جمله دلار و یورو، افتاده است.
بنابر گزارش های منتشر شده، «انجمن لیبرا» که با هدف ساخت این ارز دیجیتال تاسیس شده بود به کار خود ادامه می دهد و کیف پول دیجیتال فیس بوک پاییز امسال و چند ماه پس از آن چیزی که در ابتدا برنامه ریزی شده بود، آغاز به کار خواهد کرد.
فیس بوک ژوئن گذشته (خردادماه) از عرضه ارز دیجیتال خود با نام لیبرا خبر داد تا پول را دموکراتیزه کند و فرمتی را مستقل از هر کشوری به وجود آورد اما همین نکته مقامات و منتقدان را نگران کرد. اگرچه لیبرا یک استیبل کوین است که باید ثبات قیمت را ارائه داده و یا توسط دارایی های ذخیره شده پشتیبانی شود، اگر به مرحله رشد سریع برسد، نفوذ زیادی را برای فیس بوک و انجمن لیبرا به همراه خواهد آورد.
 وزرای اقتصاد اروپا به ویژه نگران آن بودند که رمزارزهایی چون لیبرا اقتصاد را متزلزل کرده و قدرت بانک های دولتی را کاهش دهند. فرانسه و آلمان پیشنهاد دادند تا استفاده از رمزارز لیبرا در اتحادیه اروپا ممنوع شود زیرا ممکن است حاکمیت مالی دولت ها را به چالش بکشد و برای اهداف شومی چون پولشویی مورد سوءاستفاده قرار گیرد.
ارز دیجیتال یا رمزارز نوعی پول مجازی است که از فناوری رمزنگاری در طراحی آن استفاده شده و معمولاً به صورت غیرمتمرکز اداره می شود. رمزارزها چون سایر ارزهای فیات (بدون پشتوانه) قابلیت مبادله، انجام تراکنش، خرید آنلاین و غیره را دارند. بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، بایت کوین، بیت کوین کش، ریپل، مونرو، استلار، ورج و دیگر آلت کوین ها از انواع ارزهای دیجیتال هستند.
منبع: ایرنا

  • ۹۸/۱۲/۱۶

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">