ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

با توجه به استقبال زیاد شهروندان از شرایط جدید فروش خودرو، کلاهبرداران در صدد تبلیغات دروغین برای فروش حواله خودرو در سایت‌ها و فضای مجازی هستند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، با توجه به ثبت نام متقاضیان خرید خودرو در سایت‌های فروش شرکت‌های ایران خودرو و ساپیا و در ادامه اعلام نتیجه قرعه کشی خرید خودرو، سودجویان با استفاده از این فرصت به وجود آمده (برنده شدن متقاضیان در قرعه کشی خرید خودرو)، اقدام به تبلیغ فروش حواله‌ خودرو در سایت‌های فروش محصولات مانند دیوار، شیپور و ... می‌کنند.
در این بین نکته حائز اهمیت جرم نبودن تبلیغ فروش حواله خودرو و یا هر وسیله دیگر در فضای مجازی و سایت‌های فروش اقلام است و در قانون برای این بحث جرم انگاری نشده است، لذا از طرفی فردی که می‌خواهد حواله خودرویی را به صورت مجازی خریداری کند، نمی‌داند که در گام اول آیا با فروشنده واقعی در حال مذاکره است یا اینکه فردی کلاهبردار در مقابلش قرار دارد.

افراد زیادی هستند که اموال خود را از این روش و به صورت وکالتی به فروش می‌رسانند و با تعیین وکیل و در ادامه با دادن وکالت نامه به آن‌ها اقدام به فروش اموال خود و یا واگذاری آن‌ها به افراد غیر می‌کنند.

اما موضوع مهم این است که آیا تبیلغ کنندگان فروش حواله خودرو در فضای مجازی شخصیت واقعی دارند یا خیر؟ چرا که ممکن است افراد به عنوان فروشنده صرفا برای پیشبرد اهداف شوم خود در حال اجرای نقشه‌هایشان باشند تا پس از مهیا کردن بستر مناسب اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کنند.

با توجه به اینکه تعداد آگهی‌های تبلیغ فروش اموال در فضای مجازی و سایت‌های فروش اقلام بسیار زیاد است و از طرفی متقاضیان به دنبال خرید کالا‌های مورد نیاز خود با قیمت‌های ارزان‌تر در بازار هستند، از این رو افراد به سمت آگهی‌های فروش اقلام سایت‌های عرضه کالا رو می‌آورند و در صدد تهیه مایحتاجشان هستند.

توصیه‌های پلیس همواره بر این بوده که خریداران به هیچ عنوان قبل از تحویل و بررسی صحت و سلامت کالا‌ها، اقدام به پرداخت وجوهات نکنند.

این روز‌ها با توجه به رونق بازار فروش خودرو، عرضه و فروش حواله خودرو‌های ثبت نامی نیز می‌تواند بهانه خوبی برای کلاهبرداری شیادان باشد، لذا افرادی که قصد خرید حواله خودرو را دارند از سالم و واقعی بودن طرف معامله مطمئن شوند و پس از بررسی دقیق و کارشناسانه و حصول اطمینان از واقعی بودن فروشنده، اقدام به خرید حواله خودرو در فضای مجازی کنند تا در ادامه گرفتار دام سودجویان نشوند و سرمایه شان بر باد نرود.

 

در همین رابطه: پلیس فتا: خرید و فروش حواله خودروهای پیش‌فروش شده غیرقانونی است
رئیس پلیس فتا تهران گفت: هرگونه خرید و فروش حواله خودروهای پیش‌فروش در سایتها، شبکه‌های اجتماعی و سایتهای خرید و فروش کاملاً غیرقانونی است.
 سرهنگ داوود معظمی گودرزی با بیان اینکه هرگونه خرید و فروش حواله خودروهای پیش‌فروش در سایتها، شبکه‌های اجتماعی و سایتهای خرید و فروش کاملاً غیرقانونی است، اظهار کرد: با متخلفان برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ادامه داد: یکی از شرایط شرکتهای خودروساز در پیش‌فروش اخیر خودرو، عدم برخورداری خودروها از قابلیت صلح و انتقال آنها به نام شخص دیگری است؛ متأسفانه پس از قرعه‌کشی در سایتهای خرید و فروش شاهد داغ شدن بازار خرید و فروش این حواله‌ها بودیم که این موضوع در رصد پلیس فتا بوده و با این افراد برخورد خواهد شد.

این مقام انتظامی متذکر شد: بعضی افراد سودجو در فضای مجازی  با تبلیغات و درج آگهی مانند "فرم درخواست پر کنید و خودروی خود را خارج از نوبت تحویل بگیرید"  سعی در کلاهبرداری از شهروندان و متقاضیان خودرو دارند.

وی به شهروندان توصیه کرد که به هیچ عنوان فریب تبلیغات و آگهی‌های افراد کلاهبردار در سایتها و کانالهای اجتماعی خرید و فروش خودرو را نخورده و حتماً از منابع رسمی و معتبر اقدام به ثبت نام و خرید خودرو کنند و در صورت مواجهه با اینگونه کلاهبرداری‌ها، از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مرکز فوریتهای سایبری اطلاع‌رسانی کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">