ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مسئول بسیج مهندسین سپاه تهران بزرگ از آغاز بکار رسمی کانون IT این سپاه در ایام دهه فجر خبر داد.

مسئول بسیج مهندسین سپاه تهران بزرگ در گفت‌وگو با فارس، در خصوص آغاز به کار رسمی کانون فنآوری ارتباطات و اطلاعات بسیج مهندسین سپاه محمد رسول‌الله(ص) اظهار داشت: این کانون مسئولیت جذب، آموزش و بکارگیری مهندسین بسیجی این حوزه را بر عهده دارد که مخاطبین اول ما مهندسان بسیجی تحصیل کرده در حوزه IT خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: این کانون مانند چهار کانون دیگر سازمان بسیج مهندسین سپاه تهران بزرگ به نحو تخصصی در تهران به فعالیت خواهد پرداخت که شامل 4 انجمن کنترل سیستم‌ها، پست و مخابرات، اطلاع رسانی و اینترنت و الکترونیک و رایانه خواهد بود.

وی تشکیل هسته‌های علمی برای تقویت تخصصی اعضا، برآورده کردن نیازهای آموزش به صورت کمی و کیفی، شناسایی مشکلات و موانع اساسی پیش روی حوزه IT در کشور و همچنین حضور در زمینه فعالیت پدافند غیر عامل و حوادث غیر مترقبه مربوط به حوزه ‌IT را از جمله وظایف مهم کانون فنآوری ارتباطات و اطلاعات دانست و افزود: یکی از مهمترین مشکلات فعالین در حوزه ‌IT موضوع اشتغال است که بر اساس آمار، سالیانه 40 هزار نفر در این حوزه فارغ‌التحصیل می‌شوند که نیاز به برنامه‌ریزی، جذب و اشتغال دارند و بسیج می‌تواند نقش این حلقه واصل را ایفا کند.

مسئول بسیج مهندسین سپاه تهران بزرگ به فعالیت این کانون در امر امداد و نجات و نیز مشارکت در موضوع محرومیت زدایی اشاره کرد و گفت: در این زمینه ارتباط و هماهنگی بین ما و بسیج سازندگی خصوصا در پروژه های عام المنفعه صورت گرفته است.

وی همچنین یکی از مشکلات حوزه ‌IT به واسطه گسترش فضای مجازی را معضلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین وظایف این کانون، تقویت اخلاق حرفه‌ای در فعالیت‌های مهندسی است که نیاز به بازسازی دارد.

وی همچنین گسترش تفکر بسیجی و پیگیری منویات مقام معظم رهبری در حوزه ‌IT را از دیگر مسئولیت‌های این کانون دانست.

مسئول بسیج مهندسین سپاه تهران بزرگ ادامه داد: این کانون در کنار 4 کانون عمران، کشاورزی و منابع طبیعی، صنعت و معدن و انژری به فعالیت در زمینه جذب نیروهای مستعد بسیجی خواهد پرداخت.

وی تصریح کرد: البته کارهای زیربنایی،‌ زیر ساخت‌ها و عضوگیری برای این کانون از ابتدای سال 88 صورت گرفته اما آغاز به کار رسمی این کانون در دهه فجر و از فردا خواهد بود.

وی همچنین به نقش سازمان بسیج مهندسین سپاه تهران در جذب و بکار گیری نیروهای مستعد بسیجی اشاره کرد و افزود: حدود 750 هزار مهندس در استان تهران وجود دارد که این افراد به دلیل جایگاه علمی خود تاثیر زیادی بر ساختار اجتماعی و فرهنگی جامعه دارند و ما سعی می‌کنیم با جذب و به کار گیری آنها خدمات بهتری را به مردم ارائه دهیم.

مسئول بسیج مهندسین سپاه تهران بزرگ خاطرنشان کرد: ما گسترش کانون‌ها تا 17 کانون را در دستور کار داریم که البته این گسترش منوط به استقبال افراد از فعالیت‌های مختلف خواهد بود.

  • ۸۸/۱۱/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">