ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فعالیت مجمع تشکل‌های ICT متوقف نیست

| شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۸۴، ۰۳:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

بهار امیری ـ «امین شهرستانی» رییس مجمع ناشران الکترونیک گفت: خاموشی رییس اتاق بازرگانی فعالیت مجمع تشکل‌های ICT را متوقف نکرده است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهر افزود: خبر متوقف شدن فعالیت این مجمع توسط خاموشی رییس اتاق بازرگانی کذب است و این خبر توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای منتشر شده است.

وی اظهار داشت: محقق شدن این خبر کذب، از تمایلات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای است و آنها احساس می‌کنند این مجمع برای رویارویی با این سازمان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: سازمان نظام صنفی طی جلسه‌ای که با خاموشی رییس اتاق بازرگانی داشتند از وی درخواست متوقف شدن فعالیت این مجمع را کردند.

رییس مجمع ناشران الکترونیک افزود: اعضای سازمان نظام صنفی در آن جلسه از خاموشی پرسیده‌اند که چرا این مجمع تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: این مجمع، جدید‌التاسیس نیست بلکه دو سال و نیم فعالیت داشته که دارای 5 عضو بوده و اکنون اعضای آن به هفت تشکل افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در مذاکره‌ای که اعضای این تشکل با یکدیگر داشتند به این نتیجه رسیدند که IT فراتر از حوزه کشور است و باید در این حوزه تفکر جهانی حضور داشته باشد.

شهرستانی تاکید کرد: اگر تولید این حوزه در سطح جهانی انجام نشود مقرون به صرفه نخواهد بود و در این بخش باید سطح کار، بین‌المللی باشد.

وی تصریح کرد: حیطه اقتدار سازمان نظام صنفی در چارچوب کشور است و این امر برای حوزه فناوری اطلاعات کوچک بوده و نیاز به یک سیستم غیرفرمایشی‌تر از بین نمایندگان بخش خصوصی دارد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل دید جهانی اتاق بازرگانی، آنجا را مناسبترین مکان برای این مجمع دانستیم و اتاق بازرگانی دو نوع مصوبه برای این تشکل می‌تواند داشته باشد.

شهرستانی گفت: یکی از این دو مصوبه می‌تواند شامل تشکیل اتحادیه باشد که متشکل از افراد حقیقی و حقوقی خواهد بود و یا می‌تواند مجوز تشکیل اتحادیه، اتحادیه‌ها را که تنها یک مجوز این‌چنینی صادر شده را بدهد.

وی با اشاره به اینکه اعضای اتحادیه اتحادیه‌ها، تشکل‌ها هستند، افزود: روابط خارجی اتاق بازرگانی روابط معناداری است و این روابط می‌تواند به فعالیت بین‌المللی این مجمع کمک کند.

  • ۸۴/۱۱/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">