ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فقط دفاتر پیشخوان دولت باقی می مانند

| دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۸۹، ۰۳:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با تأکید بر اینکه در آینده نزدیک دفاتری به غیر از دفاتر پیشخوان دولت نخواهیم داشت، گفت: امکان نظارت سازمان‌ها بر روی دفاتر خدماتی از طریق سیستم خواهد بود.

سردار رویانیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس و ایرنا با اشاره به تشکیل اولین کمیته و کارگروه راهبردی دفاتر پیشخوان، گفت: این کارگروه با حضور اعضا و نمایندگان وزارت ارتباطات، وزارت کشور، وزارت اقتصاد، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، وزارت بازرگانی، بانک مرکزی، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس سازمان ثبت و احوال و رئیس سازمان ثبت اسناد و رئیس شورای عالی استان‌ها تشکیل شد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با بیان اینکه در جلسه امروز چندین موضوع مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: یکی از موضوعات مطرح شده تشکیل کارگروه تخصصی برای تعیین خدمات قابل ارائه دولت از طریق دفاتر پیشخوان و IT در منازل و دفاتری که در روستاها و شهرها وجود دارد، بوده است.

به گفته رویانیان، این کمیته قرار است هر چه سریعتر تشکیل شود تا خدمات قابل ارائه دولت براساس اولویت بسته بندی و به بخش خصوصی ابلاغ شود.
*دفاتر پیشخوان دولت استاندارد‌سازی می‌شود

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در زمینه تعیین استاندارد برای دفاتر پیشخوان دولت در شهرها نیز اظهار داشت: قرار است دفاتر پیشخوان دولت در کلانشهر‌ها از قواره خاصی برخوردار شوند.

همچنین آمایش آنها باید به گونه‌ای باشد که وجودشان باعث ترافیک نشود و مردم از داخل منزل با این دفاتر تماس گرفته یا اینکه بتوانند به صورت پیاده به این دفاتر دسترسی یابند.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت تأکید کرد: این دفاتر باید به گونه‌ای در مناطق و ناحیه‌های مختلف چیده شود که از تردد زیاد جلوگیری کند.

به گفته رویانیان در جلسه بعدی کارگروه راهبردی دفاتر پیشخوان، استاندارد‌سازی این دفاتر به تصویب کارگروه می‌رسد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: براساس استاندارد‌سازی نحوه استقرار این دفاتر در شهرها و روستاها متفاوت است.

وی با اشاره به برگزاری اولین همایش دفاتر پیشخوان دولت در تاریخ 10 مرداد، گفت: در این همایش تمام مسئولان کارگروه‌های استانی کشور و دست‌اندرکاران دفاتر پیشخوان دولت حضور خواهند داشت و مرکز اطلاعات پیشخوان دولت رونمایی می‌شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ادامه داد: مسئله آئین‌نامه جدید دفاتر پیشخوان دولت نیز در بخش دولتی و غیردولتی در این همایش تشریح خواهد شد و مشکلات چالش‌ها بررسی می‌شود.

رویانیان در ادامه بیان کرد: در حال حاضر بیش از 9 هزار و 500 دفتر در 9 هزار و 500 روستا از 28 هزار روستای بالای 20 خانوار وجود دارد. همچنین حدود 6 هزار دفتر خدماتی نیز در سطح شهرها قرار دارد که باید این دفاتر براساس برنامه‌ریزی‌های ما گسترش یابد.

وی تأکید کرد: برخی از ارگان‌ها و سازمان‌ها دفاتری را راه‌اندازی کرده‌اند که اینها نیز باید طبق آئین‌نامه و مصوبه قانون در قالب دفاتر پیشخوان ارائه خدمات کنند.

وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک دفاتری غیر از دفاتر پیشخوان دولت نخواهیم داشت، گفت: با حفظ شئون با ملاحظات سازمان‌ها و دستگاه‌ها همه دفاتر یکی می‌شوند.

سردار رویانیان درباره نحوه نظارت دستگاه‌هایی که در حال حاضر دفاتر خدماتی دارند و قرار است فعالیت‌شان زیر نظر دفاتر پیشخوان دولت تمرکز یابد، گفت: برخی از دستگاه‌ها تمایل دارند بر خدماتی که به مردم ارائه می‌کنند نظارت کنند. این دستگاه‌ها امکان نظارتشان از طریق سیستم خواهد بود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ادامه داد: نحوه نظارت این دستگاه‌ها به گونه‌ای خواهد بود که می‌توانند از طریق سیستمی، انجام سرکشی و تعیین صلاحیت افرادی که قرار است در این دفاتر خدمات ارائه کند نظارت لازم داشته باشند.

وی تأکید کرد: در دفاتر پیشخوان دولت، نظارت سازمان‌ها توجه به امر خصوصی‌سازی لحاظ شده است.

رویانیان گفت: همچنین امکان نظارت نیز به مردم واگذار شده است، به گونه‌ای که می‌توانند در این زمینه اظهار نظر کرده و مشکلات را منتقل کنند.

  • ۸۹/۰۴/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">