ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک اعلام کرد: تنها محصولاتی که دارای برچسب نشانه کیفیت کالای این مرکز باشند در بازار آتی رایانه‌ای و تجهیزات فناوری اطلاعات می‌توانند به رقابت بپردازند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، "علیرضا خمسه" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: این مرکز در تلاش است تمام محصولات رایانه‌ای و تجهیزات فناوری اطلاعات را به مرور زمان به برچسب نشانه کیفیت و استاندارد مجهز کند.
وی تصریح کرد: در آینده نزدیک، تولیدکنندگان و واردکنندگان تنها محصولاتی را می‌توانند در بازار مصرف کشور عرضه کنند که از مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک، برچسب نشانه کیفیت کالا دریافت کرده باشند.
خمسه، هدف از اجرای این طرح را تامین حقوق مصرف‌کنندگان محصولات و تجهیزات رایانه‌ای و تشویق واردکنندگان، توزیع‌کنندگان و تولیدکنندگان به سمت خوداظهاری و ارایه کالای با کیفیت مناسب به مصرف‌کنندگان عنوان کرد.
وی افزود: کالاها و محصولاتی که به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد باید در سه زمینه کیفیت، فروشنده و نحوه خدمات پس از فروش آن مورد ارزیابی و کنترل قرار گیرد.
خمسه ادامه داد: براساس شاخصهایی، سه موضوع یاد شده را در خصوص هر محصول مورد ارزیابی و کنترل قرار می‌دهیم و چنانچه حداقل استانداردها را پاس کنند، یک هولوگرام بر روی کالا نصب می‌شود که نشان می‌دهد این کالا دارای حداقل استانداردهای لازم است.
مدیرعامل مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک سپس اظهار داشت: تاکنون دو مرکز توزیع محصولات رایانه‌ای موفق به دریافت برچسب نشانه کیفیت کالا شدند و دست کم با ‪ ۱۵‬واردکننده و تولیدکننده برای اعطای این برچسب به توافق نهایی رسیده‌ایم.
به گفته وی، مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک همچنین با بیش از ‪ ۵۰‬مرکز تولید و توزیع محصولات رایانه‌ای متقاضی دریافت برچسب نشانه کیفیت کالا در حال گفت وگو است.
خمسه سپس ادامه داد: مرکز توزیع محصولات رایانه‌ای "سیماآوا" دومین شرکتی است که شرایط دریافت هولوگرام این مرکز برای محصولات نوت بوک را احراز کرده است.
وی افزود: اکنون دو مدل از نوت بوکهای این شرکت با برچسب نشانه کیفیت کالا در بازار عرضه می‌شود.
مدیرعامل مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک با بیان اینکه در راستای تحقق این طرح مدتها با تولیدکنندگان داخلی و واردکنندگان مذاکره شده است، گفت:

چنانچه اجرای این طرح در کشور موفق شود و مصرف‌کنندگان به این برچسب اطمینان پیدا کنند در نهایت برخی از واردکنندگان دیگر نمی‌توانند کالای نامرغوب وارد کشور کنند.

  • ۸۴/۱۱/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">