ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فیبر نوری دریای خزر راه اندازی نمی‌شود

| شنبه, ۱ خرداد ۱۳۸۹، ۰۸:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل مهندسی عملیات و هماهنگی شبکه دیتای شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد مذاکراتی که سال گذشته در نشست همکاریهای اقتصادی ایران و روسیه در مورد راه اندازی فیبرنوری دریای خزر انجام شده بود گفت: نیاز به کابل کشی در دریای خزر احساس نمی شود و این پروژه انجام نخواهد شد.

حسن کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در حال حاضر شبکه ارتباطی ایران از نقاط مختلف همچون آذربایجان و ارمنستان به شبکه ارتباطات اروپا و روسیه متصل است گفت: روسیه نیز از طریق ایران با ترکمنستان ارتباط زیرساختی دارد و با وجودی که ارتباطات بین المللی بدون مشکل برقرار می شود دیگر نیازی به راه اندازی کابل دریایی دریای خزر نیست.

وی گفت: هم اکنون ارتباط چند طرفه ایران با روسیه و آذربایجان برقرار است و به همین دلیل داخل دریای خزر کابل نخواهیم کشید.

پیش از این در خبرها آمده بود کمپانی CD-Ring تله کوم از شرکتهای اقماری اپراتور Synterra روسیه و شرکت ایران مبین برای راه اندازی رینگ فیبر نوری دریای خزر با هم همکاری می کنند.

این اپراتور روسی Synterra اعلام کرده بود که هریک از طرفین در شرکت جدیدی که به این منظور راه اندازی خواهد شد ۵۰ درصد سهم خواهند داشت و این کمپانی جدید با آذر تله کام برای توسعه رینگ های مخابراتی دور دریای خزر همکاری خواهد کرد تا ترافیک اینترنت میان اروپا و آسیا و منطقه دریای خزر را تسهیل کند.

توافق های لازم برای انجام این پروژه با حضور مقامات هر دو کمپانی و مقامات ارشد دولت های روسیه و ایران در نشست همکاریهای اقتصادی که آذر ماه سال 88 در تهران برگزار شده بود صورت گرفت.

در این نشست همچنین کمپانی Rostelecom روسیه توافقنامه ای با شرکت ارتباطات زیرساخت ایران برای به اشتراک گذاری لینک های بین الملل امضاء کرد.

چندی پیش نیز در سفر وزیر ارتباطات به مسکو و دیدار با وزیر مخابرات روسیه، گسترش شبکه فیبرنوری از مسیر دریای خزر به عنوان یکی از موضوعات گسترش همکاریهای مخابراتی و ارتباطی دو کشور در حاشیه دریای خزر مورد مطالعه قرار گرفت.

  • ۸۹/۰۳/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">