ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فیس‌بوک:اجاز کنترل کاربرانمان را داشتیم

| دوشنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۴۲ ق.ظ | ۰ نظر

پس از آنکه جاسوسی فیس بوک از تماس ها و پیامک های رد و بدل شده کاربران گوشی های اندرویدی افشا شد، مدیران این شبکه اجتماعی توضیحاتی در این زمینه ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بیزینس اینسایدر، ماجرا پس از آن فاش شد که دیلان مک کی از کاربران فیس بوک آرشیو کل داده‌های خود در فیس بوک را بارگذاری کرد و مشخص شد تمامی سوابق تماس‌های تلفنی وی با گوشی اندرویدی و پیامک‌های رد وبدل شده او توسط فیس بوک جمع آوری شده است.

بر اساس همین بررسی برنامه اندرویدی دسترسی به فیس بوک، اسامی افرادی که با آنها تماس گرفته شده یا پیامکی رد و بدل شده را نگهداری می کند و حتی مدت زمان مکالمات و شماره گیرنده را به حافظه اش می سپارد.

افشای این مساله بعد از رسوایی کمبریج آنالیتیکا که نشان داد داده های 50 میلیون کاربر بدون کسب اجازه از آنها برای یک تحقیق سیاسی به نفع ستاد انتخاباتی ترامپ مورد بهره برداری قرار گرفته، به شدت به اعتبار و حیثیت فیس بوک لطمه زده است.

به دنبال تشدید اعتراضات و از دست رفتن 58 میلیارد دلار از ارزش فیس بوک طی روزهای اخیر این شرکت در وبلاگ رسمی خود بیانیه ای منتشر کرده و مدعی شده که جمع آوری اطلاعات کاربران را بدون اجازه انجام نداده و این قابلیتی است که در برنامه های اندرویدی موجود است و کاربر در زمان نصب برنامه موبایلی فیس بوک با به اشتراک گذاری داده های خود با برنامه مذکور موافقت می کند. این مجوز در زمان نصب برنامه پیام رسان فیس بوک و فیس بوک لایت هم به کاربران داده شده است.

فیس بوک همچنین افزوده که ثبت و نگهداری این سوابق یافتن افراد مرتبط و برقراری ارتباط با آنها را تسهیل می کند و تجربه کاربری فیس بوک را بهبود می بخشد. این شبکه اجتماعی همچنین مدعی شده این اطلاعات را در اختیار افراد و گروه های ثالث قرار نمی دهد.

البته این بیانیه نگرانی های کاربران فیس بوک را برطرف نکرده، زیرا این شرکت قبلا هم توضیحات و وعده های مشابهی را ارائه کرده، ولی به آنها وفادار نمانده بود. گوگل از اکتبر سال 2017 تغییراتی در اندروید ایجاد کرد تا این نوع دسترسی ها محدود شود و سیستم عامل آی او اس نیز به طور کامل مانع از چنین دسترسی می شود.

  • ۹۷/۰۱/۰۶

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">