ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز شنبه گزارش داد: شبکه اجتماعی فیس بوک دسترسی یک شرکت تحلیل داده ها با عنوان «کمبریج آنالیتیکا» را که با ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا همکاری داشت، به اتهام حفظ بخشی از اطلاعات کاربران پس از قول به حذف آن، به حال تعلیق درآورد.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، فیس بوک اعلام کرد سال ها قبل، شرکت کمبریج آنالیتیکا اطلاعات کاربران را از یک اپلیکیشن فیس بوک که قرار بود ابزاری در زمینه تحقیقات روان شناختی باشد، دریافت کرد در حالی که این شرکت از مجوز لازم برای دستیابی به این اطلاعات برخوردار نبود. حدود 270 هزار کاربر این اپ را دانلود و اطلاعات شخصی شان را با آن سهیم کردند.
طبق اعلام فیس بوک، شرکت کمبریج آنالیتیکا سپس در سال 2015 تائید کرد که این اطلاعات را از بین برده، اما فیس بوک یادآور شد که چند روز پیش گزارش هایی دریافت کرده مبنی بر اینکه همه این اطلاعات حذف نشده است.
فیس بوک ضمن بررسی این مساله، همچنین دسترسی شرکت مادر کمبریج آنالیتیکا و محققانی که این اپ مورد بحث را ساخته بودند، به حال تعلیق درآورد.
در همین حال، سخنگوی شرکت کمبریج آنالیتیکا با انتشار بیانیه ای هر گونه تخلف در این زمینه را رد کرد. این شرکت به خاطر فعالیت سیاسی اش در کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا از آوازه بالایی برخوردار است.
این شرکت مدعی تولید پروفایل های روان شناختی بر اساس اطلاعات شخصی میلیون ها آمریکایی است؛ امری که امکان طبقه بندی رای دهندگان منفرد را فراهم می کند.
این شرکت از حمایت خانواده «رابرت مرکر» میلیاردر آمریکایی برخوردار است، مدیری که از ستاد انتخاباتی ترامپ و دیگر نامزدهای محافظه کار پشتیبانی کرده است.
مقام های ستاد انتخاباتی ترامپ نقش شرکت کمبریج آنالیتیکا را کم اهمیت جلوه داده و گفته اند که از این شرکت به طور مختصر برای تبلیغات تلویزیونی استفاده می کردند.
اما نام این شرکت چندین بار در جریان تحقیقات در مورد مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، سر زبان ها افتاد. به عنوان مثال، «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی سابق ترامپ که اکنون با کمیته حقیقت یاب مربوط به روسیه همکاری می کند، سال گذشته به نقش مشاوره ای شرکت کمبریج آنالیتیکا اعتراف کرد.
«الکساندر نیکس» مدیر عامل شرکت کمبریج آنالیتیکا نیز چندی پیش اعلام کرد که شرکت متبوعش برای دستیابی به ایمیل های ستاد انتخاباتی «هیلاری کلینتون» رقیب دمکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دست به دامان «جولیان آسانژ» موسس ویکی لیکس شده است. نیکس در عین حال گفت که آسانژ با این درخواست موافقت نکرده است.
ایمیل های ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون که از سوی عوامل روسی به سرقت رفت، اکنون در محور تمرکز تحقیقات مربوط به دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

  • ۹۶/۱۲/۲۷

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">