ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فیس‌بوک صفحه راهب افراطی را بست

| چهارشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۶، ۰۲:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

فیس بوک اعلام کرد: صفحه کاربری ' ویراتو' راهب افراطی بودایی میانمار را که به دلیل پست های تبلیغ نفرت علیه مسلمانان روهینگیایی'بن لادن بودایی' نامیده می شود، بسته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا فیس بوک با ارسال ایمیلی به به برخی رسانه ها اعلام کرد: برای اقدام علیه تبلغات نفرت آمیز تحت فشار بوده است.
رسانه های آسیایی با انعکاس این خبر نوشتند: 'ویراتو' یک ' مانک' یا راهب بودایی است که پیروان خود را در شبکه های اجتماعی را جمع کرده و از این شبکه اجتماعی برای نشر اظهارات ترغیب کننده نفرت آمیز علیه مسلمانان به ویژه اقلیت روهینگیایی بدون وطن استفاده می کند.
قریب به 700 هزار نفر از روهینگیایی ها از ترس سرکوب و کشته شدن توسط نیروهای نظامی و بودائیان افراطی درایالت راخین میانمار پس ازشروع عملیات هدفدار آتش زدن روستاها و خانه ها، قتل و کشتار و تجاوز این مسلمانان، دراوت 2017( شهریور96) به بنگلادش فرار کردند.
سازمان ملل عملیات ارتش این کشور علیه روهینگیایی ها را پاکسازی نژادی خوانده و نظامیان میانماری را بدنام ترین ارتش دنیا معرفی کرده است.
یکی از مسئولان فیس بوک بدون ذکر نامش دراین این ایمیل گفت: استانداردهای جامعه ما، سبب شده تا اقدام سازمان ها و افرادی را که به گسترش نفرت و خشونت علیه دیگران متعهد شده اند، ممنوع شود.
وی افزود: اگر یک فرد به طور مرتب نفرت و خشونت را ترویج کند این شرکت ناگزیر از اعمال اقداماتی مانند تعلیق موقت و درنهایت حذف حساب کاربری وی خواهد بود.
طبق این گزارش صفحه کاربری ویراتو اواخر ماه ژانویه (بهمن ماه) بسته شده است.
ویراتو در واکنش به اقدام فیس بوک در یک فیلم ویدیویی گفت که این شبکه اجتماعی اکانت وی را به مدت 30 روز تعلیق کرده است.
وی مدعی شد: مسلمانان این شبکه را اشغال کرده اند.
پس از شروع دور جدید کشتار و سرکوب مسلما نان روهینگیا در میانمار از اوت سال گذشته میلادی بسیاری از روهینگیایی ها و مردم میانمار درحمایت از آنها مستندات خود از این کشتارها را در شبکه های اجتماعی منتشر ساختند.
رسانه های میانماری که توسط ارتش این کشور نظارت می شوند، اجازه انتشار اخبار مرتبط با اقدامات سرکوبگرایانه علیه اقلیت روهینگیایی را ندارند و معدود خبرنگاران یا رسانه هایی که دراین زمینه فعالیت داشتند ، توسط نظامیان بازداشت و به حبس های طولانی مدت محکوم شده اند.
از این روز در 6 ماهه گذشته و درغیاب رسانه ها استفاده از شبکه های اجتماعی درمیان میانماری ها برای انتشار وقایع و مستندات مرتبط با این فاجعه انسانی رو به افزایش بوده است.
پس از روی کار آمدن دولت غیرنظامی در میانمار درسال 2016 به رهبری آنگ سان سوچی بسیاری براین امید بودند که کشتار روهینگیایی ها متوقف شود اما تداوم و شدت یافتن این روند حاکی ازآن است که قدرت و نفوذ دراین کشور جنوب شرق آسیا هنوز در دست نظامیان است.
به گزارش شبکه خبرآسیا، 'بودائیان افراطی پیرو ویراتو نیز علاوه براینکه متهم به مشارکت در عملیات سرکوب روهینگیایی ها در راخین میانمار هستند ، با استفاده از ساختار شبکه های اجتماعی اقدام به گسترش تبلیغات خصمانه علیه مسلمانان به ویژه مسلمانان روهینگیایی کرده اند.'
سرکوب روهینگیایی ها چشم انداز میانمار برای انتقال از مرحله نظامی گری به مرحله ای نزدیک به دموکراسی را که پس از روی کار آمدن یک دولت غیرنظامی تقویت کرده بود، عملا از بین برد.
آنگ سان سوچی برنده جایزه صلح بین الملل در سال 2016 دولت غیرنظامی را دراین کشور پس از سال ها حضور مسلط نظامیان در این جایگاه، ایجاد کرد.
البته دولت سوچی گروه ' ماباثا' وابسته به ویراتو را منحل کرد. اما ویراتو که تعداد زیادی از رسانه های غربی با وی مصاحبه کرده اند، همچنان درمیانمار با نفوذ مانده است.
بسیاری از شبکه های اجتماعی در یک دهه اخیر که کشتار روهینگیایی ها ، تبعیض نژادی و پاکسازی قومی آنها در یک دهه اخیر به طورهدفمند و سیستماتیک توسط نظامیان و بودائیان افراطی در ادوار مختلف درحال اجراست، اقدام خاصی علیه این روند انجام نداده اند.
'سو وین' یکی از فعالان تعامل بین مذهبی درمیانمار بسته شدن صحفه ویراتو در این شبکه اجتماعی را پیامی آشکار در این زمینه دانست که دیگر پراکندن اظهارات نفرت بار در جوامع قابل تحمل نیست.
وی گفت : البته فقط صفحه وی در یک بخش از شبکه های اجتماعی قطع شده اما این گونه اقدامات و اظهارات تنفربار همچنان در شبکه های دیگر اجتماعی در حال نشر است .

  • ۹۶/۱۲/۰۹

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">