ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فیلترینگ هوشمند در نوبت تصویب است

| چهارشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۰۳:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر شواری عالی فضای مجازی با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات، در رابطه با پاکسازی فضای مجازی اظهار کرد که چاره‌ای جز فیلترینگ هوشمند نداریم و این برنامه باید موفق شود.

سید ابوالحسن فیروزآبادی -دبیر شورای عالی مجازی- با اشاره به امنیت در فضای مجازی اظهار کرد: امنیت فضای مجازی در دنیا شکننده است مانند اتفاقاتی که در انتخابات اخیر آمریکا رخ داد و هکرها نقش برجسته‌ای در به هم زدن فضا داشتند. دنیا برای تامین امنیت فضای مجازی با چالش مواجه است

وی درباره امنیت در فضای مجازی ایران ادامه داد: امنیت فضای مجازی در ایران به طور متوسط قابل قبول است. نهادهای امنیتی شکل گرفته و در همه سازمان‌های دولتی واحدی به نام حراست ای‌تی وجود دارد و اقدامات اخیری که توسط آمارتور ها صورت گرفت به خوبی مدیریت شد، ولی این به معنای آن نیست که شاهد حوادث امنیتی نخواهیم بود.

فیروزآبادی در واکنش به پاک بودن فضای مجازی خاطرنشان کرد: فضای مجازی به خصوص در حوزه اطلاع رسانی بزرگ شده فضای واقعی است و در بخشی از این اطلاعات محتویات غیر قابل قبول یا غیراخلاقی نیز موجود است و با گسترش این فضا نمی‌توان پاکسازی آن‌را با روش‌های دستی انجام داد و باید به دنبال روش‌های هوشمند بود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در رابطه با فیلترینگ هوشمند افزود: برای پاکسازی هوشمند فضای مجازی دستگاه‌های مختلفی مورد بحث قرار گرفتند و میزان‌ کارایی این دستگاه‌ها در دو سال اخیر بهبود پیدا کرده است، اما متناسب با آن تولید اطلاعات غیراخلاقی نیز گسترش داشته است.

فیروزابادی ادامه داد: فیلترینگ هوشمند به طور خاص در جلسات شورا تصویب نشده است، اما یکی از زیر مجموعه‌های شبکه ملی است که مشخصات این شبکه در شورا در حال تصویب است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در رابطه با میزان موفقیت فیلترینگ هوشمند گفت: چاره‌ای جز فیلترینگ هوشمند نداریم واین برنامه باید موفق شود.

 

تدوین سند شبکه ملی اطلاعات در مرحله نهایی است
دبیر شورای عالی فضای مجازی از اتمام سند شبکه ملی اطلاعات در جلسه آینده این شورا خبر داد.

ابوالحسن فیروزآبادی' روز چهارشنبه همزمان با ششمین روز فعالیت بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه ایرنا گفت: تاکنون دو جلسه کامل شورای عالی فضای مجازی به تعیین مشخصات شبکه ملی اطلاعات و تدوین سند آن اختصاص یافته است و پیش بینی می کنیم در اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی به پایان برسد.
وی درباره جزئیات سند شبکه ملی اطلاعات گفت: مواردی همچون مشخصات شبکه به لحاظ استقلال، مدیریت بومی شبکه، برخورداری زیرساخت های کشور از شبکه های اختصاصی و نحوه اتصال شبکه های اختصاصی در داخل کشور به شبکه ملی و خصوصیات و استانداردهای آنها را در این سند تعیین کردیم.
به گفته فیروزآبادی، تعریف کاملی از شبکه ملی به همراه نحوه ارائه مدل های اقتصادی موجود در شبکه ارائه شده است تا اهدافی همچون گسترش شبکه ملی و افزایش گرایش مردم به استفاده از خدمات قابل ارائه روی شکبه ملی، محقق شود.
دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: بعد از نهایی شدن سند شبکه ملی اطلاعات، طرح کامل فنی توسط وزارت ارتباطات ارائه خواهد شد تا سند وارد مرحله عملیاتی شود.
وی به پیش بینی نزدیک به 23 تا 24 نظام در شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: شورای عالی فضای مجازی نظارت خواهد کرد که وزارت ارتباطات به عنوان مجری بتواند با همکاری سایر دستگاه ها در کشور این نظام ها را در شبکه ملی اطلاعات، پیاده سازی کند.
فیروزآبادی، کمک و حمایت از توسعه شبکه های اجتماعی بومی در کشور را از دیگر رویکردهای جدی و فعالیت های در دست اقدام شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد.
وی از موتورهای جستجوی بومی به عنوان یکی از نظام های تعیین شده در شبکه ملی اطلاعات نام برد و گفت: یکی از نظام های این شبکه به موضوع موتورهای جستجوی مکان محور اختصاص یافته است و هم اکنون وزارت ارتباطات از دو طرح ملی 'پارسی جو' و 'یوز' حمایت می کند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین از حمایت این شورا از تمام کسانی که ماژول های موتور جستجو را فراهم کنند، خبر داد.
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از 14 تا 21 آبان ماه در مصلای امام خمینی (ره) دایر است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">