ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس سندیکای تولید کنندگان رایانه گفت: هیچ مقرراتی برای تعیین حداقل استانداردها برای قطعات رایانه وجود ندارد، در حالی که در اروپا مدت یک قرن است که این قوانین اجرا می‌شود .

«محمد حسین محبی» در گفت‌وگو با(ایسنا) ، در مورد نبود حداقل استانداردها برای لوازم رایانه‌یی اظهار داشت: مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک به عنوان مرجعی برای تعیین حداقل استاندارد در داخل کشور وجود دارد .

وی با بیان این‌که CE به عنوان حداقل استاندارد قطعات الکتریکی در اروپا قرار دارد،‌گفت: کشورهای اروپایی از ورود کالایی که این استاندارد را نداشته باشند ، جلوگیری می‌کند به دلیل این که این وسایل با سلامت مردم در ارتباط است .

وی تصریح کرد: گمرک ایران باید از نمونه‌گیری کالاهای وارداتی که استاندارد CE را دارند خودداری کند ولی به دلیل این که استاندار CE از یک مرجع مشخصی صادر نمی‌شود گمرک ایران به راحتی نمی‌توند به آن اعتماد کند .

رییس سندیکای تولید کنندگان رایانه ابراز داشت : این استاندارد از نظر قانون تعریف نشده و نمی‌توان کالایی را به صرف داشتن یک نشان که محل صدور آن نامشخص است از وجود نقص مبرا کرد و این عامل باعث شده که گمرک در مقابل قطعات رایانه‌یی وارداتی محتاط عمل کند.

وی با تاکید بر این که گمرک هنوز از روش معمول برای ترخیص کالا استفاده می‌کند گفت: نمونه گیری از کالاها برای تعیین حداقل استاندارد، مشکلات فراوانی دارد و راه‌های فرار را برای متخلفان باز کرده است .

وی ادامه داد: برخی افراد کالاهای خود را از طریق گمرک که موسسه استاندارد در آن شعبه ندارد وارد کشور می‌کنند که گمرک یک نمونه را برای آزمایش مهر و موم می‌کند که در بین راه برخی افراد سوء استفاده کننده کالای خود را تغییر می‌دهند که این باعث ورود کالاهای فاقد استاندارد از طریق مراجع در بازار می‌شود .

مهندس محبی با بیان این‌که کالاهای تخصصی باید از گمرک خاصی وارد کشور شوند افزود: ترخیص همه‌ی کالاها از گمرکات معمولی، ورود کالاهای قاچاق را افزایش داده است .

  • ۸۴/۰۷/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">