ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قاچاق مخابراتی به صفر می رسد

| شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۸۹، ۰۱:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: با بررسی دقیق و کارشناسی هزینه مکالمات و خدمات مخابراتی و تعیین بسته جدید، تعرفه های مخابرات به سود مشترکان تعدیل خواهد یافت.

صابر فیضی در حاشیه افتتاح 150 طرح مخابراتی در استان قزوین در گفتگو با خبرنگاران به کاهش برخی تعرفه ها اشاره کرد و اظهار داشت: تعرفه های فعلی دولتی است که از طریق مجلس و دولت تعیین و مصوب شده و با پیشرفتهای صورت گرفته در ارائه خدمات برخی تعرفه ها همچنان ثابت مانده و برخی تعرفه ها زیاد است که باید کاهش یابد که در بررسی کارشناسی مصمم هستیم این هزینه ها را عادلانه تعیین کنیم.

وی افزود: برخی هزینه ها افزایش و برخی کاهش خواهد یافت که با سیاست عادلانه کردن تعرفه ها بسته های جدید به سود مشترکان تغییر خواهد یافت که تاکنون جزئیات تکمیل نشده که پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد که در ارتباط بین استانی تعرفه ها کاهش و داخل استانی و درون شهری مقداری افزایش خواهد یافت.

واگذاری دو میلیون پورت ADSL

فیضی از واگذاری دو میلیون پورت ADSL تا پایان امسال در کشور خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه امسال کار عملیات فیزیکی مخابرات به پایان رسیده و تقریبا کنده کاری در شهرها نخواهیم داشت و جاده ها نیز فیبرگذاری و تکمیل شده لذا از این پس ارائه سرویس های ارزش افزوده محور کار شرکت مخابرات خواهد بود که درصدد هستیم از طریق صدا وسیما محتوا را تهیه کنیم و بتوانیم از طریق کابل تلفن در اختیار مردم قرار دهیم.

وی اظهار داشت: مشابه کارهایی که در دنیای پیشرفته امروز رخ داده و در کشور ما نیز در شرف انجام است که در این میان صدا و سیما متولی اجرای آن است که در صددیم سرویس های مولتی مدیا هم در منازل به مردم ارائه شود که برای تحقق این کار به همکاری دیگر اپراتورها و شرکتهای دارای مجوز هم نیازمندیم.

فیضی گفت: با انعقاد تفاهمنامه با شرکتهای ارائه دهنده سرویس های اینترنت پرسرعت تلاش می کنیم تا این خدمات را در منازل

تعریف کرده و ارائه دهیم که امسال تا حدود دو میلیون پورت در کشور پیش خواهیم برد ودر طول پنج سال آینده هم با هماهنگی انجام شده برای شش میلیون پورت اقدام خواهیم کرد.

کاهش مکالمات اینترنتی قاچاق

وی در خصوص قاچاق مکالمات اینترنتی گفت: این موضوع خارج از وظایف شرکت مخابرات است و در ارتباطات بین الملل و بین استانی است که مکالمات بین استانی در اختیارشرکت زیر ساخت قرار دارد و مسئولیت با آنهاست اما در خصوص سوء استفاده ای که در این زمینه وجود دارد با کنترل های لازم بزودی به صفر نزدیک خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در خصوص سرعت اینترنت هم یادآورشد: سرعت اینترنت فرآیندی است که به خارج از کشور بستگی دارد اما با شبکه هایی که در داخل کشور درحال ایجاد است امیدواریم امسال در مجموعه شرکت مخابرات کشور این مشکلات به حداقل برسد اما در خصوص ارتباطات خارج از کشور محدودیتهایی وجود دارد که اعمال آنها تداوم خواهد یافت.

وجود شش درصد نقطه کور مخابراتی در کشور

فیضی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در قزوین در خصوص نقاط کور مخابراتی موجود در کشور خاطرنشان کرد: نقاط کور موجود در کل جاده های کشور که وزارت راه و ترابری آن را علام کرده حدود شش درصد به صورت پراکنده است که در حال اقدام کارشناسی بر روی این موضوع هستیم که این محدوده نیز تحت پوشش قرار گیرد.

وی میزان پوشش مخابرات در جاده های بین فرمانداریها را 80 درصد ذکر کرد و اظهار داشت: با اقدامات انجام شده میزان پوشش در این بخش تا پایان امسال به بیش از 95 درصد خواهد رسید.

این مسئول در مورد اختلالات تلفنی موجود در کشور هم گفت: با توجه به بروز اختلال در شهرها، تغییراتی در شبکه ها انجام

خواهد شد که با اصلاح موارد این مشکلات در همه شهرها بجز شهر تهران که فعلا رفع مشکل آن مقدور نیست، تمامی شهرها را از قطعی و اختلالات ارتباطی پاکسازی خواهیم کرد.

سپاه سهامدار مخابرات نیست

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تکذیب خرید سهام شرکت مخابرات توسط سپاه اظهار داشت: متاسفانه جوی که در این زمینه راه افتاد درست نبود زیرا شرکت توسعه اعتماد مبین سهامدار شرکت مخابرات است و سهامداران ریز و درشت این شرکت هم مشخص هستند که اگر بخواهیم در کل بگوئیم سپاه چه سهمی از مخابرات را در اختیار دارد باید گفت هیچ سهمی، اما بنیاد تعاون سپاه که مانند تعاونی های چند منظوره دیگر سازمانها و نهادها می تواند در زمینه خرید سهام هر شرکتی وارد کار شود در این زمینه پنج درصد سهام شرکت مخابرات را خریداری کرده است.

خصوصی سازی مخابرات به سود مشترکان

فیضی در مورد مزایای خصوصی سازی شرکت مخابرات هم تصریح کرد: از زمانی که خصوصی سازی شرکت مخابرات مطرح و آغاز شده و قوانین دولتی حذف شده کارها روانتر و پیشرفت امور بهتر شده و با این کار خدمات با سرعت، کیفیت ، تنوع و کمیت بهتری به مشترکان ارائه خواهد شد.

اجرای طرح تلفن ثابت اعتباری در قزوین

وی از اجرای آزمایشی طرح تلفن ثابت اعتباری در برخی مراکز مخابراتی کشور از جمله قزوین خبر داد و اضافه کرد: این طرح که امروز به صورت آزمایشی در مرکز قدس قزوین راه اندازی شد بصورت پایلوت خواهد بود که پس از برطرف شدن نقاط ضعف و اشکالات آن در سایر مناطق کشور پیاده خواهد شد.

استان قزوین با موقعیت مناسب مخابراتی

فیضی با ابراز رضایت از زیرساخت و خدمات مناسب مخابراتی در استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین در ارزیابی های انجام شده در زمینه تلفن ثابت، خدمات دیتا و تلفن سیار در بین استانهای هم ردیف خود رتبه اول را دارد و با داشتن موقعیت صنعتی می تواند در ارائه خدمات الکترونیکی به این بخش نیز الگوی مناسبی در کشور ارائه کند.

  • ۸۹/۰۳/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">