ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قبل از مراجعه به پلیس+10 بخوانید

| سه شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۱، ۰۲:۳۲ ب.ظ | ۳ نظر

هر چند در سال های اخیر با گسترش دفاتر پلیس +10 در محلات، خدمات رسانی به مردم به ویژه در زمینه صدور گذرنامه تسهیل شده اما با همه تلاش های صورت گرفته هنوز مشکلاتی در ارایه خدمات در این دفاتر به چشم می خورد.

بررسی های صورت گرفته نشان می دهد برخی از مردم از نحوه ارایه خدمات این دفاتر به ویژه ارایه مدارک برای صدور گذرنامه بی اطلاع هستند.

این افراد بطور مداوم با دفاتر پلیس +10 تماس گرفته و خواهان دریافت اطلاعات در خصوص مدارک مورد نیاز برای صدور گذرنامه هستند، اما بیشتر اوقات، موفق به دریافت پاسخ درست نمی شوند و با سردرگمی مواجه هستند.

تکمیل و ارائه فرم، پوشه و قبض پستی به مبلغ 32 هزار و 600 ریال بابت هزینه ارسال گذرنامه به محل سکونت از دفاتر پستی از جمله مدارک مورد نیاز برای صدور گذرنامه است.

سایر مدارک مورد نیاز برای دریافت گذرنامه در این دفاتر به قرار زیر است:

- پرداخت فیش بانکی به مبلغ 600هزار ریال بحساب (برابر شماره حساب اعلامی در هر استان)خزانه داری کل کشوریکی از شعب بانک ملی ( بنام شخص متقاضی )

- پرداخت فیش بانکی به مبلغ 30 هزار ریال بحساب (برابرشماره حساب اعلامی در هر استان)عوارض شهرداری یکی از شعب بانک ملی ایران

- پرداخت فیش بانکی به مبلغ 50 هزار ریال معادل پنج هزار تومان به حساب شماره 0107142311001 بنام شرکت پژوهش و توسعه ناجی

بنا بر گزارش خبرنگار ایرنا ، در صدور گذرنامه الکترونیک هزینه صدور و عوارض شهرداری برای افراد زیر 18 سال نیم بها شامل هزینه صدور (300 هزار ریال ) و عوارض شهرداری 15 هزار ریال است.

بر اساس این گزارش، دانشجویان بورسیه مشغول به تحصیل در خارج از کشور، همسر و فرزندان آنان در صورت ارائه نامه از سوی وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی ازپرداخت عوارض شهرداری و خزانه داری معاف هستند.

این گزارش می افزاید: ارائه اصل و فتوکپی کامل شناسنامه متقاضی لازم است و شناسنامه افراد بالای 15 سال باید عکسدار باشد.

بر اساس این گزارش، ارائه کد ملی متقاضی ( کارت ملی عکسدار یا موقت و یا تائیدیه از ثبت احوال (شش عدد عکس رنگی، برقی، تمام رخ، بدون عینک، کلاه و کراوات ) با زمینه کاملاً روشن ( یک قطعه ظهرنویسی مشخصات شود) ضروری است و از تاریخ گرفتن عکس ها بیش از یکسال نگذشته باشد. ( در مورد بانوان دوشیزگان بالای شش سال تمام ارائه عکس با رعایت کامل حجاب اسلامی الزامی است )

بنا بر این گزارش، ارائه مدارک عکسدار جهت مطابقت برای متقاضیان زیر 15 سال که شناسنامه آنها عکسدار نشده، الزامی است.

شهروندان می توانند با در دست داشتن مدارک کامل به این دفاتر مراجعه کرده و بدون معطلی، تقاضای خود را برای صدور گذرنامه ارایه کنند.

  • ۹۱/۰۵/۱۰

نظرات  (۳)

با سلام چند نکته را متذکر می شوم . : 1- پوشه و قبض پستی به مبلغ 32 هزار و 600 ریال بابت هزینه ارسال گذرنامه به محل نمی باشد بلکه این مبلغ از این تاریخ به بعد 3600 تومان است . 2-پرداخت فیش بانکی به مبلغ 50 هزار ریال معادل پنج هزار تومان به حساب شماره 0107142311001 بنام شرکت پژوهش و توسعه ناجی نیز حذف شده است 3-صدور گذرنامه الکترونیک هزینه صدور و عوارض شهرداری برای کلیه افراد خانواده یکسان است. خواهشمند است اصلاح گردد.
  • محمد ژیان فوق
  • سلام یا خبرتون قدیمی هست و یا در جریان نیستید تخفیف هزینه هایی که در مورد افراد زیر هجده سال العلام کردید از اول مرداد ماه در جهت رفاه قشرپائین مطابق با بزرگسالان شده و تخفیفی ندارد!
    سلام خسته نباشین سرانه دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی در کشور چقدر است یعنی اینکه به ازای هرچند نفر باید یک دفتر خدمات الکترونیک انتظامی در شهر داشته باشیم خواهشا در صورت امکان در این زمینه ما را راهنمایی بفرمایید. باتشکر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">