ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قیمت رایانه ملی از نوت‌بوک کمتر است‌

| سه شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۸۴، ۰۶:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و نیاز عموم مردم به استفاده از اینترنت و اطلاع از علوم کامپیوتر، بسیاری از مردم به دلیل عدم آشنایی با زبان انگلیسی از استفاده از کامپیوتر محرومند، به همین دلیل بسیاری از کشورها نظیر چین اقدام به ساده‌تر کردن استفاده از کامپیوتر برای عموم مردم کرده‌اند که این ساده‌سازی منجر به ساخت کیبوردی به زبان چینی شد. در ایران نیز متخصصان دست به کار ساختن کامپیوتری تماماً ایرانی زدند و حاصل این تلاش محصولی به نام کلونایزر است.

مهندس سامان‌پژوه، معاون ویژه مدیرعامل شرکت دیجیتال کلون در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار ‌با اشاره به حدود قیمت تمام‌شده کلونایزر (نسل جدید رایانه)، قیمت آن را با توجه به همه جانبه بودن این دستگاه در ارایه هرگونه خدمات به کاربر نظیر اتصال مستقیم به اینترنت و عدم نیاز به نصب نرم‌افزار، ارزان‌تر از یک لپ‌تاپ قوی عنوان کرد و افزود: امروزه یکسری تجهیزات متنوع الکترونیکی در محل کار و منزل نظیر کامپیوتر، پرینتر، اسکنر، فتوکپی، فکس، تلفن، دستگاه ضبط و پخش، تلویزیون، رادیو و... وجود دارد که همگی آنها مراحل نصب و راه‌اندازی و کاربری به زبان انگلیسی دارد که کار کردن با هر کدام از آنها نیاز به یادگیری دارد.

وی در ادامه گفت: این یادگیری برای کسانی که به زبان انگلیسی آشنایی ندارند بسیار سخت می‌شود و کلونایزر (نسل جدید رایانه) تمام این مشکلات را حل کرده و علاوه بر آن تمام این دستگاه‌ها را در یک مجموعه رایانه جمع کرده است.

وی درخصوص مزایای کلونایزر که ممکن است مردم آن را به کامپیوترهای موجود در بازار ترجیح دهند، توضیح داد: در کلونایزر(نسل جدید رایانه) یک مدل نوین نرم‌افزاری طراحی کرده‌ایم که جوابگوی نیازهای روزمره کاربران باشد از جمله اینکه این دستگاه احتیاج به نصب و راه‌اندازی ندارد، زمان یادگیری آن کوتاه و کار کردن با آن آسان و سهل است.

سامان‌پژوه افزود: این دستگاه جامع و یکپارچه جوابگوی نیاز روزمره کاربران ایرانی خواهد بود.

با توجه به اینکه طبق برنامه زمانبندی این پروژه باید شهریور امسال به بهره‌برداری می‌رسید، سامان‌پژوه، معاون ویژه مدیرعامل شرکت دیجیتال کلونایزر در این باره توضیح داد که به دلیل نبود زیرساخت‌‌های مناسب در منطقه ویژه اقتصادی شیراز که برای این منظور در نظر گرفته شده بود و عدم برخورداری از امکانات اولیه نظیر آب، برق و تلفن جهت راه‌اندازی و بهره‌برداری از یک پروژه IT ، مراحل ساخت کارخانه و بهره‌برداری از آن طول کشید.

وی همچنین مشکل ترخیص کالا، مسایل گمرکی، بحث گرفتن استانداردها و بوروکراسی پیچیده اداری را از جمله دلایل به تعویق افتادن و تأخیر پروژه دانست.

شایان ذکر است، نتایج تحقیقات مربوط به این پروژه در سطح بین‌المللی مطرح شده و به ثبت رسیده است و با توجه به اینکه دانش فنی آن در کشور وجود داشت، کل مراحل طراحی در داخل کشور انجام شده و به دلیل اینکه تکنولوژی ساخت قطعات آن در ایران وجود نداشت، قطعات مورد نیاز از طریق دو شرکت تایوانی و ایتالیایی تأمین می‌شود. این کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی شیراز واقع است و یازدهم اسفند ماه جاری به تولید و بهره‌برداری رسید

  • ۸۴/۱۲/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">