ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

لزوم افزایش نظارت بر سایت های اینترنتی

| جمعه, ۱ مرداد ۱۳۸۹، ۰۴:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: افزایش بی‌شمار تعداد سایت‌های اینترنتی، لزوم نظارت بر آنها را از سوی سازمان‌های مسئول مانند نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و فرهنگی بیشتر می‌کند.

سیدعلی آقازاده در گفت‌و‌گو با «توانا» با بیان اینکه امروزه تعداد سایت‌های اینترنتی، رشد چشمگیری داشته است، گفت: سازمان‌های مسئول باید بر اساس قوانین مشخص بر این قبیل سایت‌ها، نظارت کامل داشته ‌باشند.

وی ادامه داد: سایت‌های اینترنتی به دلیل تعداد زیادشان می‌توانند به صورت غیر‌ قانونی در فضای سایبر فعالیت کرده و گاه مطالبی بر ‌خلاف واقعیت و مصالح کشور منتشر کنند که موجب فریب افکار عمومی ‌شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، هدف اصلی نظارت بر سایت‌های اینترنتی و فضای سایبر را رعایت هنجارها و قوانین موجود در کشور دانست و افزود: هر کشوری برابر ضوابط موجود باید بر فضای سایبر نظارت داشته و دامنه فعالیت را برای سایت‌هایی که در فضای مجازی حضور دارند، مشخص کند.
* مطالب منتشر شده در سایت‌ها باید با توجه به مخاطبان آنها ارائه شود

آقازاده اظهار‌ داشت: مطالب منتشر شده در سایت‌ها باید با توجه به مخاطبان آنها ارائه شود و بر این اساس باید به آنها برای فعالیت، مجوز داد.

وی با بیان اینکه باید توجه داشت در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، مطالب خلاف واقع منتشر نشود، ‌عنوان ‌کرد: باید با سایت‌هایی که مطالب دروغ، شایعه، ‌تهمت به افراد و تخریب افکار عمومی را منتشر می‌کنند، برخورد کرد.

این نماینده مجلس ادامه‌ داد: در جامعه قوانین خاصی حاکم است و تمام افراد باید در قالب معیارهای مشخص‌شده در جامعه، فعالیت داشته ‌باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، فیلترینگ را اقدامی پیشگیرانه برای مقابله با سایت‌های متخلف دانست و خاطر‌نشان ‌کرد: اجرای قانونمند فعالیت ‌سایت‌هایی که مجوز دارند در حوزه بحث نظارت است.

آقازاده گفت: نظارت، اقدامی بازدارنده است و از سایت‌های دارای مجوز فعالیت، حمایت می‌کند همچنین با سایت‌های غیر‌ مجاز مقابله کرده و به روشن شدن افکار عمومی کمک می‌کند.

  • ۸۹/۰۵/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">