ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

لزوم افزایش پوشش اینترنت پرسرعت در کشور

| يكشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۸۸، ۰۳:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

بحث اینترنت پرسرعت به‌عنوان یک زیرساخت اساسی یکی از عوامل مهم تعیین شاخص رده‌بندی کشورها از نظر آمادگی دیجیتال است و بحث تلفن ثابت و اینترنت کم سرعت از شاخص‌های ارزیابی آمادگی دیجیتال حذف شده است.

وفا غفاریان، رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: اینکه بگوییم در کشورمان 27 درصد اینترنت دایل‌آپ داریم جزو معادلات ارزیابی آمادگی دیجیتال محسوب نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از نکات مهمی که رده ما را در کشورهای منطقه و در ارزیابی سالانه‌ای که انجام می‌شود بالا می‌برد توسعه ADSL -اینترنت پرسرعت - است، اظهار کرد: برای توسعه ADSL باید دو کار انجام شود؛ اول اینکه باید پوشش ADSL را افزایش دهیم؛ یعنی تقریبا در تمام مراکز سوئیچ ما تجهیزات واگذاری ADSL نصب شود که الان اینگونه نیست، البته منظور شهرستان‌های دور افتاده نیست؛ بلکه در تهران و در مناطقی مثل پاسداران، فرمانیه یا قیطریه این موضوع حاکم است.

غفاریان با بیان اینکه باید پوشش اینترنت پرسرعت را در کشور افزایش دهیم، گفت: مصوبه دولت نهم شرکت‌های مخابرات استانی را موظف کرده که در مجموع سه میلیون پورت پرسرعت خریداری کنند و اغلب استان‌ها کارشان را آغاز و مناقصاتی را برگزار کردند و تجهیزات نیز بعضا نصب شده است.

وی ادامه داد: وقتی این تجهیزات به طور کامل نصب شود ما می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که حداقل در نقاط اصلی کشور قابلیت واگذاری ADSL را داریم.

  • ۸۸/۰۶/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">