ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

لنگر کشتی علت قطع فیبرنوری

| دوشنبه, ۱۲ دی ۱۳۸۴، ۰۲:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت، علت قطع کابل فیبر نوری بین ایران و امارات در پنجشنبه گذشته را برخورد لنگر یک کشتی بزرگ به کابل اعلام کرد.
"ناصر یوسف پور" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کارشناسان پس از بررسی کابل قطع شده علت قطعی آن را برخورد لنگر کشتی ذکر کردند، افزود: لنگر کشتی، کابل را حدود چهار کیلومتر با خود کشیده و سپس موجب قطع آن شده است.
با قطع کابل فیبرنوری بین ایران و امارات، درگمانه‌زنی‌ها نیزگفته می‌شد که لنگر کشتی می‌تواند عامل قطع کابل باشد.
در پی پارگی شبکه فیبرنوری بین ایران و امارات که بین جاسک ایران و فجیره امارات از زیر دریای عمان می‌گذرد، ‪ ۹۰‬درصد از شبکه اینترنتی و تا ‪ ۸۰‬درصد از کانال صوتی (تلفنی) کشور دچار افت موقت شد.
اکنون ‪ ۵۰‬درصد از شبکه اینترنتی و حدود ‪ ۸۰‬درصد از بار ترافیکی شبکه صوتی کشور از طریق شبکه فیبرنوری ایران و ترکیه و ماهواره برقرار شده است .
به گفته یوسف پور، یک کشتی ایرانی که از روز پنجشنبه برای تعمیر این کابل به محل اعزام شده است، کار خود را فردا (سه‌شنبه) به‌پایان خواهد رساند و بدین ترتیب کل اختلالات سیستمهای اینترنتی و صوتی برطرف خواهد شد.
وی در پاسخ به اینکه چرا قبلا اعلام کردید کابل از دو نقطه قطع شده است، گفت: با بررسیهایی که پیش از خارج کردن کابل از آب بطور جداگانه توسط ایران و امارات انجام شد، به نظر می‌رسید که کابل از دو نقطه قطع شده است.

  • ۸۴/۱۰/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">