ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

متن شهادت‌نامه زاکربرگ در کنگره آمریکا

| سه شنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۷، ۰۲:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

مارک زاکربرگ بنیان‌گذار فیس‌بوک متن شهادت‌نامه خود در برابر کنگره آمریکا را پیش از حضور در جلسه ای دو روزه در این نهاد منتشر کرده است.

قرار است آقای زاکربرگ درباره رسوایی شرکت مشاوره سیاسی کمبریج آنالیتیکا، دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و تدابیر شرکتش برای جلوگیری از حوادث مشابه در کنگره توضیح دهد.

براین اساس بنیان‌گذار فیس‌بوک گفته است سرمایه‌گذاری تازه این شرکت در امنیت داده‌ها سوددهی آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما به گفته آقای زاکربرگ "حفاظت از اجتماع بسیار مهم‌تر است".

در شهادت‌نامه آقای زاکربرگ آمده است هر اپلیکیشنی که پیش از سال ۲۰۱۴ به بخش زیادی از اطلاعات کاربران فیس‌بوک دسترسی داشته مورد تحقیق و بازرسی قرار خواهد گرفت.

در این متن آقای زاکربرگ اذعان کرده که شرکتش در ردیابی دخالت‌های روسیه در انتخابات آمریکا کند عمل کرده است.

براساس شهادت‌نامه بنیان‌گذار فیس‌بوک براساس تخمین‌های این شرکت در طول دو سال بیش از ۱۲۶ میلیون کاربر فیس‌بوک در معرض محتوای تولیدی "آژانس تحقیقاتی اینترنت" که یک سازمان تبلیغاتی روسیه است قرار گرفته اند.

به گفته او از آن زمان فیس‌بوک ابزارهای هوشمند مصنوعی بهتری را طراحی کرده که بتواند حساب‌های جعلی را ردیابی و تعطیل کنند.

به گزارش بی‌بی سی سیاست‌های نشر آگهی نیز از این پس تغییر می‌کند و هویت کسانی که خواهان انتشار آگهی‌های سیاسی هستند و یا آنها که دارای صفحاتی با فالوئر یا دنبال‌کننده‌های بالا هستند بررسی خواهد شد.

آقای زاکربرگ گفته که اولویت او همیشه ماموریتی اجتماعی برای برقراری ارتباط میان مردم و ساختن اجتماع‌های بیشتر بوده است و تا زمانی که او مدیر فیس‌بوک است "صاحبان آگهی و اپلیکیشن‌ها از این اولویت پیشی نخواهند گرفت."

  • ۹۷/۰۱/۲۱

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">