ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: استفاده غیرقانونی از پهنای باند اینترنت بین الملل برای برقراری ارتباط مخابراتی مجازات حبس و جزای نقدی به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر این اساس افرادی که بدون مجوز قانونی از پهنای باند بین الملل برای برقراری ارتباطات مخابراتی از خارج کشور به داخل یا برعکس استفاده کنند به حبس یا جزای نقدی و یا هر دو مجازات محکوم می شوند.

بر اساس ماده 24 قانون جرائم رایانه ای هر کس بدون مجوز قانونی از پهنای باند بین المللی برای برقراری ارتباطات مخابراتی مبتنی بر پروتکل اینترنتی از خارج از ایران به داخل یا برعکس استفاده کند به حبس از یک تا سه سال و یا جزای نقدی از صد میلیون تا یک میلیارد ریال و یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد. همچنین بندهایی از مواد 6، 26 ، 27 قانون جرائم رایانه ای خلاء قانونی قبلی را کاملا مرتفع کرده است.

پیش از این نیز محدود خسروی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در یک نشست خبری اعلام کرده بود که آمار دقیقی از قاچاق سالانه ارتباطات مخابراتی (ترمینیشن) در دست نیست اما شرکت ارتباطات زیرساخت سال گذشته با برگزاری مناقصه سه پیمانکار را برای برقراری ارتباط تلفن اینترنتی انتخاب کرد تا از ترافیک بازار سیاه این بخش بکاهد.

به گفته وی این سه پیمانکار هر هفته معادل 40 میلیون دقیقه مکالمات را از طریق کانال های قانونی وارد کشور می کنند و بر این اساس نیز آیین نامه ای به شرکت ارتباطات زیرساخت ابلاغ شده تا جرائم در این بخش شناسایی شده و قاچاقچیان مکالمات شناسایی شوند.

خسروی گفته بود که بیش از 60 درصد ترافیک وارده به کشور از مبادی قاچاق از سمت تلفن های همراه است و مابقی آن از سمت تلفن ثابت صورت می گیرد.

  • ۸۹/۰۴/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">