ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مجتمع های فرهنگ دیجیتال راه اندازی می شود

| جمعه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۴:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از راه اندازی "مجتمع های فرهنگ دیجیتال" یا "خانه فرهنگ دیجیتال" از سال جاری در کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، "سیدمحمد حسینی" عصرپنجشنبه درنشست مشترک شورای عمومی استان و شهرستانهای چهارمحال و بختیاری در سالن "شهید مردانی" استانداری این استان اظهار داشت: دراین مجتمع ها، محصولات دیجیتال مبتنی بر فرهنگ ایران اسلامی ارائه می شود.

وی گفت: این مجتمع ها به صورت شبکه ای در سراسر کشور به یکدیگر متصل می شوند و در آنها آثار دیجیتال شامل بازیهای رایانه ای، انواع نرم افزارهای آموزشی و کاربردی برای جوانان علاقه مند عرضه خواهد شد.

به گفته وزیر ارشاد، دشمنان انقلاب اسلامی اکنون ازطریق انواع ابزار دیجیتالی و صوتی و تصویری، فرهنگ جوانان ایرانی را نشانه رفته اند تا بتوانند به واسطه ارائه و استفاده از این ابزارها ، به فرهنگ جوانان ما ضربه بزنند.

وی تصریح کرد: در برخی کشورها اکنون حتی افراد بالای 40 سال نیز به بازی رایانه ای مشغولند که برخی از این بازیها برای تخریب فرهنگ جوانان ایرانی اسلامی از سوی دشمنان طراحی و تولید شده است.

حسینی همچنین خبر داد که تابستان امسال و به مناسبت ماه مبارک رمضان، نشستهای فرهنگی با همکاری وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناورینی؛ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور یکصد هزار نفر از دانشحویان دختر و پسر برگزار می شود.

وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی، حمایت از آثار دینی فاخر را از برنامه های فرهنگی کشور دانست و گفت: از فیلم های قرآن محور، حمایت خواهد شد چرا که یک فیلم یا تئاتر ملی و اسلامی می تواند در کشور نقش جریان ساز داشته باشد.

به گفته وی، دشمنان انقلاب اکنون سلاح نظامی خود را زمین گذاشته اند و وارد جنگ فرهنگی علیه نظام شده اند وحتی گروهکهای معاندی که برای کشتن مردم ایران اسلامی به مرزها حمله می کنند، اکنون با راه اندازی شبکه های ماهواره ای ، به دنبال ضربه زدن به فرهنگ مردم هستند.

حسینی یادآور شد: برخی خوانندگان لس آنجلسی با سفر به کشورهای همسایه برای جذب جوانان تلاش می کنند که در این زمینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری کنسرت های موسیقی فاخر ایرانی در برابر این خوانندگان ضد فرهنگی ایستادگی می کند.

به گفته وی، اجرای موسیقی سمفونی خلیج فارس و مقاومت از سوی هنرمندان، با ارزش و بسیار فاخر است و جوانان با شنیدن این موسیقی احساس غرور ملی می کنند.

  • ۸۹/۰۲/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">