ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مجلس در کنار مخابرات است

| سه شنبه, ۴ خرداد ۱۴۰۰، ۰۵:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

رییس کمیسیون صنایع مجلس در مراسم بازدید ازمرکزعملیات شبکه شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: مجلس خانه ملت است و از شرکت مخابرات ایران حمایت خواهد کرد.

به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ، در بازدید رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از مرکز عملیات شبکه مخابرات ایران ، که با حضور رئیس و اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل و جمعی ازمدیران این شرکت برگزار شد؛ عزت الله اکبری تالار پشتی، رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان مطلب فوق ، افزود : دولت درحال حاضر غایب است و این نابسامانی‌ها ست که امور را مدیریت می کند و نتیجه آن نارضایتی های مردم است؛ اما مجلس در کنار مخابرات است .

وی، با تاکید براینکه کمیسیون صنایع مجلس از شرکت مخابرات ایران حمایت می کند؛ گفت : کمیسیون صنایع مجلس راباور کنید که هم خانه شما و خانه ملت است.

مهندس تقی پور، یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس نیز، در این مراسم، با اشاره به اینکه رگولاتوری وتنظیم مقررات در وزارت ارتباطات نسبت به سایر حوزه ها قدمت بیشتری دارند، اظهار داشت: پروانه های صادر شده برای اپراتورها حرفه ای هستند اما اینکه مجری خودش آنها را رعایت نمی کند و نقض می کند ، پدیده جدیدی است که در این دوره اتفاق افتاده است .

وی، با اشاره به اینکه نسل‌های جدید مخابرات باید روی فناوری‌های جدید عرضه شوند، افزود: اساسا آنچه مجلس و دولت بعدی دنبال می‌کند، تحول دیجیتال است که با تحقق دیجیتال اتفاق می افتد. در این باره شعار زیاد داده شده و الان از 22 ترابایت زیرساخت شبکه ملی اطلاعات، چهار ترابایت آن زیر بار است ولی در مقابل همین مقدار و بیشتر با نرخ چند برابر اینترنت بین‌الملل استفاده می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: بعد از خصوصی‌سازی از مدل‌های تعرفه‌گذاری اپراتورها مواظبت می‌کردیم تا مثلا اپراتورها با تخفیف‌های زیاد رقبای خود را از میدان به در نکنند و این مساله را مدیریت می‌کردیم اما در این دوره اپراتورهای موبایل از تعرفه‌هایی هم که از سال 94 وجود داشت و کمتر از آن تعرفه‌ها خدمات ارایه می‌کردند، وقتی خواستند به تعرفه اصلی برگردند با مقابله و مخالفت دولت مواجه شدند که امر محکومی است.

تقی‌پوراضافه کرد: نتیجه این است که امروز از نظر اقتصادی زیرساخت‌های ارتباطی کشور به شدت تضعیف شده‌اند و علیرغم شعارها و حرف‌های بزرگی که در این هشت سال زده شده شاهد توقف توسعه زیرساخت‌ها بودیم.

وی افزود: قطعا نقش ارتباطات در مدیریت آینده کشور باید نقش برجسته‌ای باشد. امروز تحول دیجیتال برای کشور یک ضرورت است و زیرساخت‌های این تحول باید در وزارت ارتباطات فراهم شود. سهم اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان به مراتب باید بیش از امروز در اقتصاد باشد و نیازمند زیرساخت‌های قوی است اما چیزی که همیشه گفتیم و به آن توجه نشده این است که زیرساخت‌ها باید داخلی و بومی باشند.

 

 

شکوفایی شرکت مخابرات ایران زیربنای دگرگونی تولید در صنعت ارتباطات است
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه این شرکت سرمایه ملی 65 ساله ای است که زیر ساخت توسعه بخش ICT کشور است؛ اظهار داشت: شکوفایی شرکت مخابرات ایران زیربنای دگرگونی و جهش تولید در صنعت ارتباطات است و توسعه این شرکت و حمایت از آن قطعا موجب توسعه و تحولات اساسی در کل بخش پیشران ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد شد.

به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس مجید سلطانی، در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از مرکز مخابرات شهید نهری و مرکز عملیات شبکه شرکت مخابرات گفت: تحول و توسعه شرکت مخابرات ایران موجب حرکت اساسی در عرصه تولید و اشتغال، توسعه اقتصادی، رشد اقتصاد دیجیتال و ارتقاء بهره‏ وری ملی در کشور است.

وی با بیان اینکه هیچ شرکتی در کشور عمومیت شبکه مخابرات در لایه های مختلف را ندارد ، اظهار داشت:در دو سال اخیر عددی که در کارخانه‌های حوزه ICT برای افزایش تولید ملی تزریق کرده‌ایم ۷۶۶ میلیارد تومان بوده اما باید حداقل سالی ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان به حوزه صنعت ict تزریق شود. در حال حاضرحدود ۷۵ درصد این صنایع تعطیل شده و پرسنل مربوطه تعدیل نیرو شده‌اند که باید هرچه زودتر فکری به حال این صنعت کرد.

وی ادامه داد: در بخش ثابت سودی وجود ندارد زیرا هزینه نگهداری و پشتیبانی هر خط تلفن ۲۱ هزار تومان ودرامد حاصل از آن حدود ۵۷۰۰ تومان، که با تعرفه های فعلی هزینه های حداقلی هم پوشش داده نمی شود .
وی همچنین طرحی که برای اصلاح تعرفه های شرکت مخابرات ارائه شده است را شرح داد و درباره آن بیان کرد: این طرح هم به نفع مردم است و هم مخابرات، به علاوه سازمان تنظیم مقررات نیز این طرح را قبول دارد اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است که امیدواریم هرچه زودتربه مرحله عملیاتی برسد.

وی درباره حق السهم رگولاتوری از درآمد مخابرات گفت: ما در حال حاضر بخشی از هزینه اپراتورها را به رگولاتوری می‌پردازیم یعنی ۲۰ درصد حق امتیاز به رگولاتوری می‌دهیم؛ به علاوه مالیات هم پرداخت می‌کنیم، به شرکت زیرساخت برای اینترنت اجاره می‌دهیم و این هزینه‌ها باعث شده که عملا هیچ سودی از درآمدهایمان کسب نکرده و امکان توسعه را هم نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات درباره شیوه تنظیم‌گری در حوزه مخابرات ایران گفت: رگولاتوری در کشور ما در اختیار یک وزارت خانه است و این اشکال است. در کشورهای مختلف حوزه رگولاتوری موضوعی حاکمیتی است و لازم است تا در ایران نیز مجلس، دولت و صاحبان صنعت در حوزه رگولاتوری مشارکت داشته باشند.

مهندس سلطانی در پایان گفت: فرزندان و همکاران شما در شرکت مخابرات ایران با دست خالی و در سخت‌ترین شرایط مالی و چالش‏های اجتماعی قدم‏های مهمی را برای انجام رسالت و ماموریت خود برداشته ‏اند، اما ادامه این راه نیازمند حمایت جدی است تا این شرکت 65 ساله و برند ارزشمند صنعت ارتباطات، برای سالیان متمادی به عنوان یک سرمایه و افتخار ملی برای کشور حفظ شده و بیش از گذشته، گسترش و توسعه یابد.

 

تعرفه‌های مخابرات نیازمند ترمیم است
رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران ، در مراسم بازدید ازمرکزعملیات شبکه شرکت مخابرات ایران اظهار داشت : باید تعرفه‌های مخابرات تغییر کند تا بتوانیم پاسخگوی هزینه هایمان باشیم درغیر این صورت اداره مخابرات مشکل می‌شود.

به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ،دکتر محمود زاده ، رییس هیات مدیره شزکت مخابرات ایران در بازدید رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از مرکز عملیات شبکه مخابرات ایران ، که با حضور رئیس و اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل و جمعی ازمدیران این شرکت برگزار شد؛ضمن بیان این مطلب افزود: شرکت مخابرات به ۳۰ میلیون مشترک خدمت ارائه می‌دهد و ما این ادعا را که می‌گویند مخابرات، رقیب ندارد قبول نداریم و به دنبال مشارکت همه شرکت‌ها و متخصصان هستیم.
وی گفت: معدل دریافتی ما از مشتریانمان حدود ۲۵ سنت و معدل دریافتی همراه اول و ایرانسل حدود یک دلار است در حالی که در کشور‌های اطراف حداقل ۱۰ دلار است.

وی با اشاره به مقایسه تعرفه ها در چند کشور،هزینه نگهداری شبکه ثابت را سالانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: اگر دلار ۴ هزار تومان باشد، می‌توان کاری کرد؛ اما اگر به ۲۵ هزار تومان برسد، کار سخت می‌شود.

دکتر محمود زاده گفت: اگر قرار باشد هزینه هایمان را کاهش دهیم این کار را نمی‌توان با کاهش نیروی انسانی انجام داد چراکه کاهش نیروی انسانی در شرکت مخابرات امکانپذیر نیست.

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران افزود: امروز مخابرات ایران دارای نشان اجتماعی است و به معنای ارتباطات ایران است و همه آحاد جمعیت کشور از خدمات مخابرات استفاده می‌کنند و ما درخواستمان از اعضای کمیسیون صنایع و معادن این است که حرف‌های ما را بشنوند و مشکلات ما را درک کنند.

وی گفت: ما توقع داریم که این کمیسیون درخصوص توسعه کشور حساس‌تر باشد و اگر دست ما را باز بگذارند می‌توانیم سرمایه گذاری داخلی را با اوراق و منابع داخلی و خارجی انجام دهیم.

دکتر محمود زاده با تاکید بر برند اجتماعی بودن مخابرات و اینکه شرکت مخابرات ایران یعنی ارتباطات ایران افزود: زمانی، پودر شوینده را به نام تاید می‌شناختند و امروز هم مخابرات یعنی ارتباطات ایران و ما به این موضوع افتخار می‌کنیم. 

رئیس هیات مدیره مخابرات با اعلام این‌که برنامه تحول ۵ ساله شرکت مخابرات ایران از سال جاری آغاز شده از نمایندگان مجلس خواست نه فقط در موضوعات مالی بلکه در همه مسائل از این مخابرات حمایت کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">