ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آیین نامه صدور مجوز به بخش خصوصی برای ایجاد، بهره‌برداری و توسعه دفاتر ارتباطی ICT شهری طی روزهای آینده از سوی سازمان تنظیم مقررات نهایی و به کار گروههای استانی ابلاغ خواهد شد.
دکتر « محمد حسن محبیان عراقی»در گفت وگو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: طی سالهای 81 تا 84 مجوز ایجاد یک هزار و 200 دفتر ارتباطی ICT از سوی شرکت پست صادر و تاکنون 970 دفتر ایجاد و فعال شده است.

وی افزود: از شهریور 84 تاکنون در این زمینه مجوزی صادر نشده است و سازمان تنظیم مقررات طبق آیین نامه جدید به زودی شروع به اعطای مجوز خواهد کرد.

محبیان تصریح کرد: سرویس‌های پستی در تمام دفاتر ایجاد شده تاکنون عرضه می‌شود، اما خدمات امور مشترکین شرکت مخابرات در تهران به دلیل عدم امکانات هنوز عرضه نمی‌شود.

وی اظهار داشت: در مجموعه وزارتخانه ارتباطات در تهران باید تمام خدمات شرکت مخابرات عرضه شود که این امر در دستور کار شورای معاونین وزارت قرار دارد.

محبیان در خصوص عرضه خدمات سایر سازمان‌ها گفت: تفاهم‌نامه‌هایی برای عرضه خدمات سازمان‌های دولتی از جمله امور مشترکین آنها در دفاتر ICT شهری امضا شده است.

محبیان خاطر نشان کرد: اولین تفاهم‌نامه با وزارت نیرو است که 67 دفتر به عنوان نمونه در سال گذشته به منظور تبدیل آنها به دفاتر جامع برای پیشخوان دولت انتخاب کرده است.

وی افزود: این 67 دفتر به طور متوسط در یکسال گذشته ماهیانه 290 هزار نفر مراجعه کننده در ارتباط با خدمات امور مشترکین پست، مخابرات، آب ، برق و گاز داشته است.

محبیان یادآور شد: 67 دفتر مذکور در 5 استان کشور شامل استانها مرکزی ، قم ، قزوین، تهران و خراسان رضوی است.

وی اظهار داشت: با تشکیل کمیته ملی خدمات امور مشترکین در وزارت ارتباطات و نیرو، شرکت پست به عنوان ریاست این کمیته برگزیده شد.

محبیان افزود: طی یکسال آینده تمام دفاتر ارتباطی باید به دفاتر جامع خدمات رسانی (پیشخوان دولت) تبدیل شده و تمام سازمانها از طریق این دفاتر خدمات خود را عرضه کنند.

مدیر عامل شرکت پست اظهار داشت: ترویج دفاتر جامع خدمات رسانی گامی موثری در جهت کاهش آلودگی هوا، کاهش هزینه های ملی، افزایش بهروری و کارایی سازمانهای دولتی است.

وی افزود: سازمان ها در آینده موظف به اصلاح و ساده سازی خدمات خود و عرضه آن در این گونه دفاتر می باشندو ظرفیت ایجاد و توسعه این دفاتر تا 5 هزار نقطه تماس در کشور است.

وی افزود: در حال حاضر خدمات سازمان ثبت احوال کشور در رابطه با قبول مدارک و صدور کارت ملی و ابلاغ کد ملی، خدمات نیروی انتظامی و شرکت نفت در رابطه با ثبت نام و توزیع کارت هوشمند سوخت و خدمات سایر سازمانهای مشابه به صورت جزئی در دفاتر ارتباطی عرضه می شود.

محبیان در خصوص اینکه چرا هنوز برخی سازمانها خدمات خود را در این دفاتر عرضه نمی کنند گفت: این سازمانها هزینه های خود را آنالیز نکرده و نمی دانند ارائه خدمات در این دفاتر چه قدر از لحاظ هزینه به نفع آنها خواهد بود.

وی همچنین در زمینه مراجعه مردم به دفاتر ارتباطی جامع گفت: افزایش مراجعات مردمی به این دفاتر مستلزم فرهنگ سازی و آکاه سازی آنها از امکان انجام تمام امور خود در یک دفتر است.

  • ۸۵/۰۴/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">