ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

محدودیت تجارت الکترونیکی در ایران

| چهارشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۸۷، ۰۳:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس کمیسیون تجارت اتاق ایران زمینه‌های استفاده از تجارت الکترونیک در کشورمان را بسیار محدود و مشکل دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاروق کیخسروی با بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های توسعه تجارت الکترونیک نه‌تنها در داخل بلکه با سایر کشورها مبادلات پولی و بانکی است.

وی افزود: اعتمادسازی برای برقراری ارتباط الکترونیکی با سایر کشورها بسیار مشکل است. کیخسروی با بیان اینکه دامنه اصلی توسعه تجارت الکترونیک مسائل بانکی است، اظهار داشت: عدم الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی (WTO) با توجه به تغییرات تعرفه‌ای سریع زمینه‌های لازم را برای عدم اجرای تجارت الکترونیک فراهم آورده است در حالی که علاوه بر متضرر شدن سایر کشورها از عدم الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی تجار ایرانی نیز از این موارد ضربه زیادی می‌بیند.

وی خاطرنشان کرد: با پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی (WTO) می‌توانیم از امتیازات تجارت بین‌المللی بهره‌مند شویم و در خلال آن تجارت الکترونیکی در کشورمان نیز پیشرفت خواهد داشت.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق ایران خاطرنشان کرد: ارتباطات نه چندان روان تجاری نیز تجارت و برقراری ارتباط با سایر کشورها را دچار مشکل کرده است و در این میان تجارت الکترونیک که در مرحله بالاتری از تجارت سنتی قرار دارد و نیاز به فراهم‌آوری زیرساخت‌ها و انیت و اعتماد بسیاری است هیچ جایگاهی ندارد.

  • ۸۷/۰۸/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">