ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

محدودیت پهنای باند مانع اجرای NGN

| يكشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۸۷، ۱۲:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

مجری طرح پایلوت NGN (طرحهای نسل جدید مخابراتی) در مرکز تحقیقات مخابرات اجرای این طرح را مستلزم پهنای باند مناسب دانست و تاکید کرد: با پهنای باند فعلی امکان ارائه نسل NGN در کشور وجود ندارد.

محمود پیرهادی مدیر تحقیق و توسعه شرکت "آی تل" در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تحقیق و پژوهش در زمینه نسل جدید تجهیزات مخابراتی را از سال 82 در مرکز تحقیقات مخابرات آغاز کردیم و موفق به راه اندازی پایلوت در مر کز شدیم.

وی هدف اصلی بکارگیری نسل جدید NGN را ایجاد شبکه یکپارچه ذکر کرد و افزود: هر نوع سرویس شبکه ای مانند سرویس صوتی که یک سرویس پایه در خدمات مخابراتی شناخته می شود، انواع سرویسهای ویدئویی و انواع کاربردهای ویژه در محیط IT مانند دولت الکترونیک، آموزش الکترونیک و بهداشت الکترونیک را می توان در بستر NGN ارائه کرد.

پیرهادی به قابلیتهای دیگر NGN اشاره کرد و ادامه داد: با استفاده از این تجهیزات حتی می توان خانه هوشمندی ایجاد کرد که از هر نقطه ای قابل دسترسی باشد ضمن آنکه می توان برای قرائت کنتورهای برق و آب استفاده کرد.

وی با بیان اینکه قرار بود از سال 86 طرح میدانی پایلوت NGN اجرایی شود، اضافه کرد: طبق برنامه قرار بود اقدامات اولیه و RFP طرح آماده و در سال 86 اجرایی شود که آماده سازی آن موکول به سال 87 شد که تاکنون اقدامی برای اجرایی کردن این طرح صورت نگرفته است.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت "آی تل" به راه اندازی مرکز تلفن 100 هزار شماره ای اشاره کرد و به مهر گفت: راه اندازی این مرکز در راستای اجرای طرح NGN بود که در این زمینه نیز اتفاقی نیفتاده و در حد صحبتهای داخل جلسه باقی مانده است.

پیر هادی به فراخوان اجرای طرح میدانی NGN اشاره کرد و اظهار داشت: فراخوان اجرای این طرح به استانها ابلاغ شده و قرار است پایلوت آن برای 3 استان تهران، فارس و قزوین اجرا شود که امیدواریم به زودی اقدامات لازم برای اجرای پایلوت طرح صورت گیرد.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت "آی تل" به بیان ویژگیها و قابلیتهای نسل جدید تجهیزات مخابراتی پرداخت و اضافه کرد: این طرح امکان انتقال صدا بر روی شبکه های IP را با حفظ امنیت شبکه برای کاربران ایجاد می کند ضمن آنکه می توان سیستم تلویزیون کابلی و ماهواره ای را بر روی این شبکه ایجاد کرد.

وی در عین حال اجرای طرح میدانی پایلوت NGN را مستلزم پهنای باند مناسب دانست و تاکید کرد: با پهنای باند فعلی امکان ارائه نسل NGN در کشور وجود ندارد.

  • ۸۷/۰۹/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">